0

1

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در سال ۲۰۱۸ XRP را به رسمیت شناخت

اگرچه صندوق بین‌المللی پول (IMF) در حال حاضر دارد به دولت‌ها در سراسر جهان برای توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) کمک می‌کند، اما رمزارز XRP را از مدت‌ها پیش زیر نظر داشته است. صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه (۱۹ ژوئن ۲۰۲۳) فاش کرد در حال توسعه یک پلتفرم جهانی برای تسهیل قابلیت کار با CBDC است. از طرف دیگر، ریپل لبز نیز پیش از این به بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های مرکزی کمک کرده بود تا موارد استفاده از CBDC را مورد بررسی قرار دهند. این اقدام برخلاف عقب‌نشینی دارندگان توکن XRP، حتی با طولانی شدن پروسه صدور حکم اجمالی پرونده آن رخ داده است.

صندوق بین‌ المللی پول در سال ۲۰۱۸ XRP را به رسمیت شناخت
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

پیش از این در گزارش‌ها آمده بود ریپل لبز با بانک مرکزی کلمبیا «Banco de la República» برای بررسی موارد استفاده از فناوری بلاک چین وارد شراکت شده است. با این حال، این بازار ایالات متحده است که از نظر استراتژیک برای Ripple مهم است تا بتواند فعالیت خود را در مقیاس وسیع گسترش دهد. حال مشخص نیست که آیا سرویس فدرال رزرو ایالات متحده در آینده پرداخت‌های رمزارزی با توکن‌هایی مانند XRP را پذیرش خواهد کرد یا خیر.

ارز دیجیتال

صندوق بین‌المللی پول در برنامه‌ای در سال ۲۰۱۸ در مورد «آیین‌نامه ارزهای مجازی» XRP را در دسته ارزهای مجازی به رسمیت شناخت و آن را به عنوان «کوینی که توسط شرکت ریپل برای پرداخت‌ها منتشر می‌شود» توصیف کرد. جالب اینجاست که صندوق بین‌المللی پول به قابلیت‌های این ارز مجازی در فضای پرداخت‌های بین مرزی و ارزی اشاره کرد که دقیقاً همان چیزی است که قصد دارد تا برای بانک‌های مرکزی نیز آن را ارائه دهد. ریپل در این برنامه توضیح داد:

توکن XRP رمزارزی است که برای انجام پرداخت‌های بین‌مرزی و ارزی از طریق شبکهٔ ریپل استفاده می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین ارزهای دیجیتال را در دسته دارایی‌هایی قرار داده که توسط دولت صادر نشده‌اند، در حالی که CBDC‌ها اینگونه هستند و توسط بانک مرکزی صادر می‌شوند. قدرت و اعتبار ریپل در پرداخت‌های فرامرزی می‌تواند در پروژه صندوق بین‌المللی پول صرف‌نظر از توکن XRP مورد استفاده قرار گیرد.

خرید ریپل

منبع: کوین گیپ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)