0

0

واکنش کاخ سفید به نابسامانی بازار کریپتوکارنسی و فروپاشی صرافی FTX

کاخ سفید به ارزش دارایی‌های دیجیتال و پدیدار شدن نوسانات بالا در این صنعت واکنش نشان داده و تنظیم مقررات برای این دسته از این دارایی‌ها را ملزم دانسته است.

واکنش کاخ سفید به نابسامانی بازار کریپتو کارنسی و فروپاشی صرافی FTX
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

نمایندگان کاخ سفید در واکنش به سقوط بازار کریپتوکارنسی و نوسانات بالای اخیر این صنعت، نظرات جالبی ارائه کردند. کارین ژان پیر (Karine Jean Pierre) سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت که ارزهای دیجیتال در حال آسیب زدن به زندگی قشر متوسط ​​آمریکایی‌ است. او گفت که کاخ سفید نظارت بر حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال را یک موضوع مهم می‌داند. سخنگوی کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که رویدادهای اخیر پیش آمده در فضای کریپتو نیاز به تدوین مقررات مربوط به دارایی‌های دیجیتال را برجسته‌تر می‌کند.

موضع کاخ سفید در رابطه با سقوط ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال

بیانیه دولت بایدن در بحبوحه تحقیقات جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) در مورد صرافی FTX منتشر شده است. سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت در حال همکاری با با آژانس‌های نظارتی مربوطه برای بررسی وضعیت صنعت کریپتو است. تحقیقات SEC بر چگونگی ارتباط صرافی FTX که در ایالات متحده فعالیت می‌کند با سایر شرکت‌های مرتبط با سم بنکمن فرید (Sam Bankman Fried) متمرکز است. مقامات همچنین در حال بررسی این مساله هستند که آیا در این صرافی ارز دیجیتال اشتباه مدیریتی مرتبط با وجوه سرمایه گذاران روی داده است یا خیر.

در ادامه سخنان خانم ژان پیر آمده است که:

بدون نظارت مناسب بر فضای دارایی‌های دیجیتال، خطر آسیب رسیدن به عموم جامعه آمریکایی همواره وجود دارد. بنابراین این چیزی است که ما به وضوح بر آن نظارت خواهیم کرد و آن را به عنوان یک موضوع مهم تلقی می‌کنیم. در همین راستا جدیدترین اخبار نیز بیشتر بر این نگرانی‌ها می‌افزاید و نشان می‌دهد که چرا وضع مقررات محتاطانه برای ارزهای دیجیتال واقعاً مورد نیاز است. کاخ سفید همراه با آژانس‌های مربوطه، وضعیت را از نزدیک تحت نظر خواهد گرفت.

پیش از این نیز صرافی ارز دیجیتال FTX که با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده، اعلام کرده بود که برای تشکیل پرونده ورشکستگی داوطلبانه فصل ۱۱ (Chapter 11 Bankruptcy Filing) اقدام می‌کند. گروه  FTX که شامل صرافی FTX و شرکت Alameda Research به همراه بسیاری از شرکت‌های دیگر است، به لطف اعلام ورشکستگی اخیرش، زمان بیشتری برای ارزیابی وضعیت خود خواهد داشت. همچنین سم بنکمن فرید از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی آن استعفا داده است.

در همین حال پس از اعلام ورشکستگی FTX، وضعیت بازار کریپتو به رنگ سبز درآمده است. اما هنوز این احتمال وجود دارد که بازار در نهایت سقوط کند. با توجه به داده‌های پلتفرم CoinMarketCap، در زمان نوشتن این گزارش قیمت بیت کوین (BTC) به ۱۶,۹۱۵ دلار رسیده است که در یک ساعت گذشته ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)