0

2

مناظره بایدن و ترامپ و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

مناظره ترامپ و بایدن
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

روز جمعه، مناظره‌ ترامپ و بایدن در مسیر انتخاباتی ایالات متحده انجام شد. اگرچه در این مناظره به‌طور ویژه، اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشده است، اما نتیجه این انتخابات می‌تواند بر بازار ارزهای دیجیتال هم اثرگذار باشد. بنابراین مهم‌ترین موارد این جلسه را با هم بررسی می‌کنم. پیش از آن به موضع‌گیری هر یک از نامزدها، درباره ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

موضع ترامپ و بایدن در مورد ارزهای دیجیتال

می‌دانیم که ترامپ در کمپین انتخاباتی خود بارها و به وضوح از بازار ارزهای دیجیتال حمایت کرده است. ترامپ در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود معمولا جامعه کریپتو را مورد خطاب قرار داده و وعده‌های بسیاری در این حوزه می‌دهد. همه فعالان بازار، بولران هاوینگ قبل را با ریاست جمهوری ترامپ به خاطر دارند.

از طرف دیگر، بایدن در سه سال اول ریاست جمهوری به وسیله کمیسیون بورس و اوراق بهادار، افراد بسیاری از حوزه کریپتو را به دادگاه کشاند. در آخرین این اقدام‌ها، مدیرعامل سابق باینانس به جریمه و زندان محکوم شد و از سمت خود استعفا داد. در سال چهارم، وقتی که بایدن نمی‌توانست حمایتجامعه کریپتو را از دست بدهد، چرخش عجیبی در سیاست‌های او مشاهده شد. به همین دلیل، به دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ETFهای بسیاری تایید شدند. به امید آن‌که شاید آب ریخته، جمع شود!

در این میان، میم‌کوین‌هایی هم با نام دو نامزد انتخاباتی آمریکا و اعضای خانواده آن‌ها ایجاد شده که با احساسات انتخاباتی، نوسانان‌های جالبی را رقم می‌زنند. کار به اینجا ختم نشده و میم‌کوین‌هایی هم، با غلط املایی و تمسخر این نامزد ساخته شده! عده‌ای معتقدند که این میم کوین‌ها با هدف تامین بودجه کمپین انتخاباتی به بازار آمده‌اند. ولی این دو نامزد، ارتباط خود با میم‌کوین‌ها را به‌طور رسمی نپذیرفته‌اند.

مناظره ترامپ و بایدن

نکته‌ی مهمی که در طول این مناظره اتفاق افتاد، ضعف بایدن در بیان بود. افرادی که نگران کهولت سن بایدن بودند، نگران‌تر شدند! حتی بخش‌هایی از صحبت‌های بایدن، به کلی نامفهوم بود و کسی متوجه منظور او نشد. برخلاف مناظره قبلی ترامپ و بایدن در ۲۰۲۰، ترامپ آگاهانه میدان صحبت را به بایدن واگذار می‌کرد. او به خوبی می‌دانست که حرف‌های نامفهوم بایدن بهترین تبلیغ برای ترامپ است!

پس از این مناظره، کیت بدینگفیلد، مدیر سابق ارتباطات آقای بایدن، که در جمع حاضران در مناظره بود، گفت:

شک و تردیدی وجود ندارد، این مناظره برای جو بایدن خوب نبود. بزرگ‌ترین وظیفه بایدن این بود که اثبات کند قدرت و توانایی لازم را دارد. اما نتوانست این کار را انجام دهد.

 در چند موضوع اصلی مورد توجه رای‌دهندگان، یعنی شرایط اقتصادی و مهاجرت، بیشتر مردم به دونالد ترامپ اعتماد دارند. این اتفاق وضعیت جو بایدن را برای ادامه سخت‌تر می‌کند. ترامپ برخلاف قبل، وضعیت تهاجمی که باعث تخریب موقعیتش در مناظره سال ۲۰۲۰ شده بود را تکرار نکرد. او هر صحبتی را به بررسی سوابق و عملکرد جو بایدن بر می‌گرداند. جو بایدن مجبور به توضیحات بیشتر می‌شد و ترامپ از دامی که پهن کرده بود، لذت می‌برد.

احتمال تغییر کاندیدای حزب دموکرات

پس از این مناظره، حتی دموکرات‌ها نیز نسبت به بایدن واکنش نشان دادند. تعدادی از دموکرات‌ها به کاخ سفید رفته و خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات شدند. عده‌ای دیگر نیز، با بهانه‌هایی مانند سرماخوردگی رئیس جمهور، سعی بر توجیه اتفاقات داشتند. آنچه که مشخص است، بایدن دیگر نامزد محبوب دموکرات‌ها نیست. اگر دموکرات‌ها بر حضور او اصرار بورزند، شکست خود را پیشاپیش پذیرفته‌اند. در صورت تغییر نامزد دموکرات‌ها، باید دید که چه کسی بالا خواهد آمد و چه موضعی در مقابل ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال وارد لینک شوید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)