0

0

اینستاگرام در حال راه‌اندازی بازاری برای NFT

پلتفرم اینستاگرام متعلق به شرکت متا تایید کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های غیرقابل تعویض (Non Fungible Token) خود را به عنوان بخشی از یک حرکت جدی‌تر به سمت Web3 در این پلتفرم بسازند.

اینستاگرام در حال راه‌اندازی بازاری برای NFT
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس اطلاعیه روز پنجشنبه اینستاگرام غول رسانه‌های اجتماعی به‌زودی این امکان را برای کاربرانش فراهم می‌کند که توکن‌های غیرقابل تعویض خود را ضرب کنند. این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، بازار NFT خود را راه‌اندازی خواهد کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد NFT‌های خود را ساخته و به فروش برسانند.

این اعلامیه نشان می‌دهد که متا به عنوان شرکت مادر اینستاگرام، علیرغم اینکه بازار ارزهای دیجیتال در اوایل سال جاری اصلاحات گسترده‌ای را تجربه کرده است، مایل است حضوری عمیق‌تر در فضای Web3 داشته باشید.

همانطور که از گزارش‌ها نیز پیداست، فایننشال تایمز پرده از این برنامه متا برداشت و خبر از این داد که آن‌ها به سازندگان اجازه می‌دهند NFT‌ها را در ماه ژانویه ضرب کرده و بفروشند.

متا در ابتدا ویژگی‌های جدید NFT‌ در پلتفرم خود را با داده‌های آزمایشی تست می‌کند و سپس این ویژگی‌ها را در اختیار عموم قرار خواهد داد. در ماه می متا همچنین به سازندگان اجازه داد  NFT‌های خود را به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.

در حال حاضر شرکت متا از بلاک چین‌های اتریوم (Ethereum)، فلو (Flow) و پالیگان (Polygon) پشتیبانی می‌کند، اما همچنین قصد دارد گزینه‌های دیگری از جمله بلاک چین سولانا (Solana) را در آینده اضافه کند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

تلاش برای جذب اینفلوئنسرها

این غول فناوری پس از از دست دادن عمده ارزش سهام خود در سال گذشته، به شدت در تلاش است تا قدرت و نفوذ قبلی خود را احیا کند. درآمد خالص شرکت در سه ماهه سوم امسال تقریباً به نصف رسیده است که این مسأله باعث کاهش شدید قیمت سهام متا شد. با این حال متا با وجود شک و تردیدهای فزاینده، اکنون از قمار ریسکی خود روی فناوری متاورس عقب‌نشینی کرده است.

به گفته استفان کسریل (Stephane Kasriel) رئیس بخش فین‌تک این شرکت، این غول فناوری که دیگر در بین ۲۰ شرکت بزرگ ایالات متحده نیست، اکنون در تلاش است تا با کمک مجموعه‌های دیجیتالی اینفلوئنسر‌ها را به خود جذب کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)