0

2

کابوسو، نماد دوج کوین از دنیا رفت؛ ایلان ماسک واکنش نشان داد!

کابوسو، سگ معروف ژاپنی که نماد دوج کوین از آن گرفته شده است، روز گذشته از دنیا رفت. تصویر این سگ ۱۸ ساله در سال ۲۰۱۳ در فضای اینترنت به قدری محبوب شد که دوج کوین تصمیم گرفت تا از آن به عنوان نماد خود استفاده کند. در واکنش به این خبر، میم کوین‌های محبوب از جمله دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و فلوکی (FLOKI) با کمی کاهش قیمت همراه شدند اما توییت ایلان ماسک آنها را نجات داد و دوباره به مدار صعودی بازگرداند!

سگ الهام بخش دوج کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

آتسوکو ساتو، صاحب این سگ پس از مرگ وی، در پست وبلاگی در مورد بیماری و از دنیا رفتن او توضیح داد. به گفته وی، کابوسو برای مدت طولانی از بیماری کبد و سرطان خون رنج می‌برده است.

در این پست وبلاگی آمده است:

در حالی که من او را نوازش می‌کردم، او بی‌صدا از دنیا رفت. انگار خواب بود. من فکر می‌کنم کابو چان شاترین سگ دنیا بود و من خوشحال‌ترین صاحب دنیا بودم.

سگ دوج کوین چگونه معروف شد؟

کابوسو سگ دوج کوین
کابوسو سگ دوج کوین

آتسوکو ساتو در سال ۲۰۰۸ مسئولیت کابوسو را برعهده گرفت و دو سال بعد، عکس‌هایی از او روی مبل منزل خود منتشر کرد که به سرعت وایرال شد و رفته رفته در میان میم‌های محبوب اینترنتی جای گرفت.

خرید ارز دیجیتال

این میم به قدری وایرال شد که دو مهندس نرم‌افزار تصمیم گرفتند نماد ارز دیجیتال خود را به آن اختصاص دهند. به این ترتیب، کابوسو به سگ دوج کوین معروف شد. جالب است بدانید توکن NFT نماد دوج کوین پیش از این به مبلغ ۴ میلیون دلار به فروش رفته است.

علاوه بر استفاده شدن در پروژه دوج کوین، بسیاری از افراد معروف از جمله ایلان ماسک نیز تاکنون از تصویر کابوسو استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، پس از تغییر لوگوی توییتر، ایلان ماسک برای مدتی از چهره کابوسو به عنوان لوگوی رسمی استفاده کرده بود.

واکنش ایلان ماسک به مرگ کابوسو چه بود؟

به دنبال درگذشت کابوسو، سگ دوج کوین، ایلان ماسک در توییتی به این اتفاق واکنش نشان داد. این توییت با واکنش مثبت میم کوین‌ها همراه شد و قیمت دوج کوین و شیبا پس از اصلاح ابتدایی دوباره با رشد همراه شدند.

توییت ایلان ماسک

قیمت دوج کوین به دنبال این توییت، تا ۵% افزایش یافت و به اوج ۱۷.۳ سنت رسید. شیبا نیز در همان زمان ۳% افزایش یافت. این واکنش بار دیگر بر تاثیر چشمگیر ایلان ماسک روی بازار میم کوین‌ها تاکید می‌کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)