0

1

با رکود بازار NFT، شرکت یوگالبز به تعدیل نیروهای خود ادامه می‌دهد!

تعدیل نیروهای شرکت یوگالبز، شرکت مالک مجموعه‌های ان‌اف‌تی «BAYC»، «MAYC» و «Cryptopunks» به تعدیل نیروهای خود ادامه می‌دهد. این تعدیل نیرو به دنبال تمرکز بیشتر این شرکت بر روی پروژه‌های متاورسی آن صورت گرفته است.

با رکود بازار NFT، شرکت یوگالبز به تعدیل نیروهای خود ادامه می‌دهد!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

شرکت تکنولوژی «یوگا لبز Yuga Labs» در نظر دارد تا به دنبال تغییرات بنیادین در شرکتش، بخشی از نیروهای خود را تعدیل کند. این شرکت مالک پروژه‌های بزرگ ان‌اف‌تی از جمله «BAYC»، «MAYC» و «CryptoPunks» است. برنامه تعدیل نیروهای این شرکت، به دنبال سیاست‌های مدیرعامل جدید آن یعنی «دنیل آلگِر Daniel Alegre» به وجود آمده. سیاست‌هایی که هدف اصلی آن‌ها، ایجاد ثبات و تداوم در مارکت توکن‌های غیرمثلی در سرتاسر دنیاست.

همچنان مشخص نیست چند درصد از کارمندان یوگالبز کار خود را از دست خواهند داد. با این وجود الگر در یادداشتی، هدف شرکت از این تعیدل نیروها را بیان کرده است:

یوگالبز نیاز دارد تا بر روی مسائل کمتر و حیاتی‌تری تمرکز داشته باشدو همچنین لازم است تا این شرکت با برخی از پارتنرهای برون‌سازمانی خود همکاری کند تا این اتفاقات رخ دهند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرده که شرکتش قرار است علاوه بر NFT در حوزه‌های دیگری هم فعالیت کند.

آلگر در جولای ۲۰۲۳ ازشرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی «اکتیویژن Activision» به یوگالبز ملحق شد. این اتفاق پس از افت ارزش کالکشن‌های بزرگ این شرکت مثل «Bored Ape Yacht Club» بود. البته که کاهش قیمت‌های NFTهای یوگالبز، موثر از رکود کلی بازار NFT بود.

انتخاب شخصی به عنوان مدیرعامل این شرکت که پیش از آن در صنعت گیمینگ کار کرده بود، این شایعات را برانگیخت که یوگالبز قصد دارد از این به بعد بیشتر در حوزه گیم فعالیت داشته باشد. چرا که پیش از ملحق‌شدن آلگر به این شرکت، یوگالبز از برنامه‌های خوود برای تویعه متاورسش به نام «Otherside» رونمایی کرده بود. این اتفاق در ماه مارس ۲۰۲۳ رخ داد. ماهی که در آن یوگالبز با خرید شرکت «لاروا لبز Larva Labs»، مالکیت مجموعه‌های «CryptoPunks» و «Meebits» را هم در اختیار گرفت.

مجموعه متاروسی «Otherside» قرار بود در ابتدا به کامیونیتی کالکشن‌های NFT این شرکت تعلق بگیرد. اما اگر جزو هولدرهای پروژه‌های این شرکت نبودید، می‌توانستید زمین‌های مجازی Otherside را به صورت NFT خریداری کنید. اما اولویت همچنان با کامیونیتی یوگالبز بود! این زمین‌ها به صورت دارایی‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به راحتی قابل خرید و فروش بودند. هرچند پیش از این، ‌مجموعه‌های BAYC و CryptoPunks به عناون دارایی‌های مجازی شناخته می‌شدند. اما متاورس Otherside به آن‌ها این اجازه را می‌داد که دارایی‌های خود را در یک پلتفرم واحد، دور هم جمع کنند.

زمین‌های مجازی Otherside که «Otherdeeds» نامیده می‌شدند، در بازارهای ثانویه به ارزش مجموعه ۱ میلیارد دلاری رسیدند. این اتفاق در ماه مه ۲۰۲۳ رخ داد تا اکتبر ۲۰۲۳ که در آن به سر می‌بریم، هنوز زمان عرضه این متاورس به طور دقیق مشخص نشده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)