0

0

دی پگ شدن استیبل کوین USDC از دلار آمریکا!

استیبل کوین USDC  که دومین استیبل کوین بزرگ با ارزش بازار ۴۲ میلیارد دلاری است، با گسترش سرایت ناشی از فروپاشی بانک Silicon Valley، پیوند خود با دلار آمریکا را از دست داد.

دی پگ شدن استیبل کوین USDC از دلار آمریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

جفت‌های معاملاتیِ USDC/USDT در صرافی کراکن (Kraken) تا ۰.۹۷۳ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت آن از ۹ نوامبر بود، زمانی که صرافی FTX در حال سقوط بود. اما در زمان انتشار این خبر به ۰.۹۹۴۹ دلار بهبود یافت.

USDC قرار بود پیوند یک به یک خود با دلار آمریکا را حفظ کند، اما نگرانی در مورد تأثیر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی، قیمت آن را در روز جمعه به زیر ۱ دلار کشاند.

خرید ارز دیجیتال

بخش نامعلومی از ذخایر نقدی USDC در بانکی که اکنون ورشکست شده، باقیمانده است و این نگرانی را به وجود آورده که پول پشتیبان این استیبل کوین یعنی دلار آمریکا اکنون در این بانک قفل شده است. استیبل کوین‌هایی مانند USDC بخش کلیدی پایه‌های صنعت کریپتو هستند و زمانی که از ۱ دلار (یا هر دارایی فیات دیگری که به آن متصل هستند) فاصله می‌گیرند، باید نگران وضعیت مالی آنها شد.

Circle به چندین درخواست برای اظهارنظر در مورد این وضعیت پاسخ نداد، اما این شرکت خدمات پرداخت اواخر روز جمعه توییت کرد: «Circle و USDC به‌طورعادی به کار خود ادامه می‌دهند.»

بانک Silicon Valley یکی از شش شریک بانکی است که Circle برای مدیریت ۲۵ درصد از ذخایر USDC خود به صورت نقدی، از آن استفاده می‌کند. در حالی که ما منتظر مشخص شدن چگونگی تأثیر دریافت FDIC SVB بر سپرده‌گذاران آن هستیم، Circle و USDC مثل قبل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سیرکل، ۱۰ مارس ۲۰۲۳
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)