0

0

رشد توکن LDO منجر به احیای مشتقات لیکوئید استیکینگ شده است

پلتفرم‌های استیکینگ شناور (Liquid Staking Platforms) و توکن‌های مرتبط با آن‌ها در این هفته شاهد احیای مجدد هستند. لیدو به عنوان رهبر این صنعت با افزایش سرسام‌آور قیمت توکن بومی‌ خود (LDO) اکنون پیشتاز در زمینه لیکوئید استیکینگ است.

رشد توکن LDO منجر به احیای مشتقات لیکوئید استیکینگ شده است
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

جدیدترین روایت در اکوسیستم کریپتوکارنسی مشتقات استیکینگ شناور است. آنها بدون قفل کردن وثیقه کریپتویی، روشی انعطاف‌پذیرتر برای سهام‌داری و کسب درآمد ارائه می‌کنند.

شتاب برای استفاده از چنین پلتفرم‌هایی در حال افزایش است، به خصوص با نزدیک شدن به باز کردن قفل اتریوم‌های استیک‌شده. اتریوم در ماه مارس ۲۰۲۳ به‌روزرسانی شانگهای را انجام خواهد داد‌ که طی آن اتریومی که برای بیش از دو سال در Beacon Chain استیک‌ شده بود را منتشر خواهد کرد.

بااین‌حال، این دو به دلیل اهداف امنیتی شبکه، به‌طور همزمان منتشر نخواهند شد. همانطور که از گزارش‌ها پیداست، احتمالاً پلتفرم‌های استیکینگ شناور از این به‌روزرسانی سود خواهند برد. زیرا آن‌ها فرصت‌های بازدهی بهتری را به این دلیل که توکن‌های استیکینگ بر خلاف اتریوم قابل‌استفاده در سایر پروتکل‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) هستند، فراهم می‌کنند. یکی از کاربران با انتشار توییتی در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی) ۲۰۲۳ با پرداختن به این موضوع اظهار داشت که:

روایت‌ها… همان چیزی است که اگر می‌خواهید یک چرخه مالی موفق داشته باشید، باید معامله کنید.

روایت‌ها درحال‌حاضر خیلی قبل‌تر از اینکه بازار صعودی آغاز شود، شروع به رشد کرده‌اند.

لیکوئید استیکینگ تنها روایتی خواهد بود که احتمالاً عملکرد خوبی دارد. مورد دیگر اینکه عملکرد توکن LDO در هفته گذشته بسیار امیدبخش بوده است.

پیشرفت چشمگیر در حوزه‌ی لیکوئید استیکینگ

توکن‌های لیکوئید استیکینگ در جلسه معاملاتی صبح دوشنبه آسیا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند. توکن بومی Lido DAO یا همان LDO با افزایش قیمت ۳۰ درصدی در یک روز پیشتاز این مسابقه است. بعلاوه ارزش این نماد حاکمیتی طی دو هفته گذشته دو برابر شده است. چند ساعت پیش، این توکن با عبور از قیمت ۱ دلار به سمت هدف بعدی خود در قیمت ۲ دلار حرکت کرد. در نتیجه این افزایش قیمت، ارزش توکن LDO به بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ رسیده است. این را نمی‌توان در مورد سایر دارایی‌های کریپتو یا حتی اتریوم که در هفته گذشته تنها ۹ درصد رشد کرده است، گفت.

تقریباً ۱۶ میلیون اتر (ETH) استیک‌شده وجود دارد. از کل این مقدار، حدود ۴.۸ میلیون در اختیار Lido قرار گرفته که سهم ۳۰ درصدی از این بازار را نصیب این پلتفرم می‌کند.

از طرف دیگر، این روایت در مورد سایر توکن‌های مشتق لیکوئید استیکینگ مانند StakeWise (SWISE) اعمال می‌شود که روزانه ۲۰ درصد درآمد داشته است. یک کاربر توئیتر (@karl_0x) با انتشار توییتی در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۳ در این باره گفت:

یک هفته گذشت و شاهد عملکرد بسیار چشمگیر مشتقات لیکوئید استیکینگ (LSD) بودیم. برای مقایسه، قیمت اتریوم (ETH) فقط ۵.۷ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

حتی با یک میلیارد دلار ارزش بازار و از نقطه‌نظر تعدیل ریسک، توکن LDO برنده واضح این رقابت است.

سال ۲۰۲۳ فرصت مناسبی برای روایت جدید خواهد بود. با توجه به اینکه در چرخه‌های قبلی بازار، NFTها و پروتکل‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) پیشرو بازار بودند، این‌بار می‌تواند نوبت به پلتفر‌های لیکوئید استیکینگ برسد.

چشم انداز بازار کریپتوکارنسی

بازار دارایی‌های دیجیتال در آسیا صبح دوشنبه بسیار سود ده بود. کل سرمایه پس از افزایش ۳.۲ درصدی در یک روز به بالاترین حد سه هفته اخیر خود رسیده است. در نتیجه سقف کل آن اکنون به ۸۸۴ میلیارد دلار رسیده است که از ابتدای سال نیز افزایش ۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

توکن حاکمیتی LDO متعلق به شبکه Lido، به‌وضوح پیشرو بازار امروز بود. سایر دارایی‌های رمزنگاری که با کسب سودهای دو رقمی ‌عملکرد خوبی ارائه دادند، عبارتند از Cardano (ADA) ،Solana (SOL) و  ApeCoin (APE). علاوه‌براین، بیت کوین (BTC) در نهایت محدوده ۱۷،۰۰۰ دلار را پس گرفت و قیمت اتریوم نیز بار دیگر به بالای ۱۳۰۰ دلار رسید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)