0

0

میکردائو از نقشه راه بلاک چین جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

میکردائو (MakerDAO)، پلتفرم غیرمتمرکز استیبل کوین DAI، روز پنجشنبه نقشه راه گسترده‌ای را برای یک به‌روزرسانی عمده به نام «Endgame» منتشر کرد.

بلاک چین هوش مصنوعی میکر دائو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این به‌روزرسانی که برای «افزایش کارایی، انعطاف‌پذیری و مشارکت» طراحی شده است، از ابزارهای هوش مصنوعی بهره می‌‌برد و آنها را برای «فرایندهای باز و مقیاس‌پذیر» به کار می‌گیرد. هدف کوتاه مدت این طرح تبدیل شدن به پرکاربردترین پروژه استیبل کوین در عرض سه سال است.

خرید ارز دیجیتال

رون کریستنسن (Rune Christensen)، یکی از بنیانگذاران MakerDAO، در پیامی به اعضای جامعه گفت: «Endgame با راه‌اندازی یک هویت تجاری جدید و یکپارچه و انتشار ۶ مدل جدید SubDAO که می‌توانند توسط کاربران تولید شوند و نوآوری‌های بدون مجوز و تخصیص وثیقه را هدایت کنند، اکوسیستم Maker را ساده و موازی خواهد کرد.

رون افزود: «این ارتقا در نهایت منجر به استقرار بلاک چینی جدید می‌شود که به طور اساسی با اتریوم مرتبط است و در عین حال امنیت حاکمیتی این اکوسیستم را افزایش می‌دهد و طیف کاملی از ویژگی‌های پیشرفته Endgame و توکنومیک را پیاده‌سازی می‌کند.»

اولین قدم MakerDAO برای EndGame

به عنوان اولین گام، قرار است طی چند ماه آینده یک نسخه آزمایشی از این بلاک‌چین راه‌اندازی شود، که بر ایجاد برندی واحد برای این اکوسیستم متمرکز خواهد بود.

در حالی که استیبل کوین Dai و توکن حاکمیتی MKR تغییر نخواهند کرد، ارتقا به نسخه‌های جدیدی که در حال حاضر NewStable و NewGovToken نامیده می‌شوند امکان‌پذیر خواهد بود.

NewStable «یک پوشش جدید ERC20 از همان استیبل کوین بنیادی Dai» است، در حالی که NewGovToken یک «نسخه تغییر نام یافته از MKR با عرضه عمده‌تر» است.

کریستنسن همچنین نوشت: «میکر و دای برندهای معتبر و قابل اعتمادی در فضای ارزهای دیجیتال هستند. متأسفانه آنها دارای اشکالاتی هستند؛ از جمله داشتن دو برند مجزا به‌جای یک مفهوم منسجم. اکنون تغییراتی که قرار است در Endgame صورت گیرد، زمان ایده آلی برای رفع این مشکل اساسی خواهد بود.»

پس از عرضه نسخه بتا، فاز دوم شاهد راه‌اندازی شش به اصطلاح SubDAO خواهد بود که به عنوان «بخش های غیرمتمرکز و تخصصی در MakerDAO» عمل خواهند کرد.

هدف این طرح حذف هزینه‌ها و پیچیدگی‌های مربوط به عملیات روزانه و واگذاری بخش عمده‌ای از پیچیدگی و ریسک است.

برنامه‌هایی برای ابزارهای هوش مصنوعی در بلاک چین جدید

در مرحله سوم از این تغییر، ابزارهای هوش مصنوعی برای نظارت و بهبود حاکمیت معرفی می‌شوند، و در مرحله چهارم، برنامه‌ای برای مشوق‌های حاکمیتی راه‌اندازی خواهد شد.

پنجمین و آخرین مرحله شاهد استقرار بلاک چینی جدید است که در حال حاضر NewChain نام دارد.

این زنجیره توانایی استفاده از هارد فورک‌ها را به‌عنوان مکانیزم حاکمیتی خواهد داشت، و همچنین دارای ویژگی‌هایی است که آن را «به‌عنوان پشتوانه‌ای برای فرآیندهای حاکمیتی DAO با کمک هوش مصنوعی و کاربران ابزار هوش مصنوعی، از جمله تولید قراردادهای هوشمند، اجاره دولتی (State Rent) و ضبط MEV درون پروتکلی» بهینه می‌کند.

کریستنسن در انتها افزود: «راه‌اندازی NewChain آخرین مرحله در فرآیند راه‌اندازی Endgame خواهد بود و پس از استقرار، MakerDAO برای همیشه وارد Endgame State می‌شود؛ جایی که تغییرات عمده بیشتر غیرممکن است و فرآیندهای اصلی و توازن قدرت برای همیشه غیرمتمرکز، مستقل و تغییرناپذیر باقی می‌مانند.»

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)