0

1

مجموعه NFT منچستر یونایتد به تقلید از آرتیست دیگری متهم شد

مجموعه NFTهای منچستر یونایتد که روی شبکه تزوس منتشر شده است، به مجموعه هنرمند مهم دیگری در این شبکه شباهت دارد.

تصویر خبر کپی‌برداری مجموعه منچستر یونایتد از NFT آرتیست اکوسیستم تزوس
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مجموعه NFTهای منچستر یونایتد روی شبکه تزوس منتشر شدند و همه آن‌ها زودتر از انتظار، فروش رفتند. با این حال اما سبک و سیاق این مجموعه به هنرمند مهم دیگری در این شبکه شباهت دارد.

۲۸ دسامبر (۷ دی)، لوکریس (Lucréce)، NFT آرتیست، در توییر اعلام کرد که در حال مکاتبه با آرتور برِیتمن، هم‌بنیان‌گذار تزوس است. این مصاحبه برای این است که وی می‌خواهد توضیحی از سوی باشگاه فوتبال منچستر یونایتد دریافت کند؛ مبنی بر اینکه چرا مجموعه NFT جدید آن‌ها از طراحی و سبک بسیار مشابهی با مجموعه خودش بهره می‌برد.

مجموعه لوکریس بسیار قدیمی‌تر و گران‌قیمت‌تر از مجموعه منچستر یونایتد است که ارزش هر NFT آن به حدودا ۲۱ اتریوم (۲۴.۹۱۹ دلار) هم می‌رسد. در مقابل هرکدام از ۷.۷۷۷ NFT مجموعه «شیاطین سرخ» به سرعت پس از انتشار، تنها به مبلغ ۴۰ دلار به فروش رفته‌اند.

مجموعه لوکریس در پلتفرم OpenSea
مجموعه لوکریس در پلتفرم OpenSea

لوکریس امیدوار است تا با شیاطین سرخ به توافق برسد، توافقی که به نفع هر دو طرف باشد. چرا که شباهت این آثار به قدری غیرطبیعی‌ست که برخی کاربران کامیونیتی این دو مجموعه تصور کردند که لوکریس هنرمند طراح مجموعه منچستر یونایتد بوده است.

توییت اول لوکریس

با اینکه این هنرمند مراقب بود تا مستقیما منچستر را به سرقت هنری متهم نکند، اما با این حال تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشت و هر دو آثار را با هم مقایسه کرد تا کاربران خودشان استنتاج نهایی را بکنند.

آیا منچستر یونایتد از اثر هنری NFT لوکریس کپی‌برداری کرده است؟

کاربری با نام « ClownVamp» در سری توییت‌هایی به مقایسه این دو NFT پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که مجموعه لوکریس “یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین‌های تزوس” به شمار می ‌رود.

مجموعه NFT منچستر یونایتد در OpenSea
مجموعه منچستر یونایتد

در شرایط و مقررات مجموعه منچستر آمده است که NFTهای آن توسط بازوی انتفاعی بنیاد تزوس، به نام «  TRILITECH PLATFORM OÜ» ساخته شده‌اند. بنابراین مجوز مینت و انتشار این مجموعه دیجیتالی توسط نهاد تزوس برای باشگاه انگلیسی صادر شده است.

انتشار مجموعه «شیاطین» باشگاه منچستر، دومین عرضه کالکشن‌های دیجیتالی این باشگاه است. هر توکن، قابلیت‌های منحصر به فردی دارد و حقوقی مثل ایردراپ‌های اختصاصی، AMAهای (ایونتی که در آن افراد از فرد مصاحبه‌شونده سوالات دلخواه‌شان را می‌پرسند) ویژه، رقابت‌های خصوصی و “سورپرایز”های دیگری را به کاربران ارائه می‌دهد. این می‌تواند قدم بعدی برای همکاری‌های بیشتر بین تزوس و این تیم باشد.

پاسخی که لوکریس از منچستر دریافت کرد

به تازگی لوکریس در شبکه‌های اجتماعی‎‌اش اعلام کرد که به لطف حمایت کامیونیتی و تزوس، منچستر به او پاسخ داده. پاسخی مبنی بر اینکه باشگاه قصد دارد تا با وی به توافق برسد و تعطیلات دلیل تماس نگرفتن آن‌ها با لوکریس بوده است.

توییت دوم لوکریس

بسیاری از دنبال‌کنندگانش خوشحالی خود را از پاسخ باشگاه توصیف، و نحوه مدیریت مودبانه شرایط توسط او را تحسین کردند. چرا که این روشی نیست که افراد معمولا در مشاجرات پیش آمده در توییتر به کار بگیرند.

لوکریس به عنوان بخشی از خواسته‌هایش، درخواست کرد تا یک شب با کریستیانو رونالدو شام بخورد! طبیعتا که این یک شوخی بود اما لوکریس بعدا نوشت که این موضوع نه تنها پیش کشیده نشد، بلکه به نوعی جلوی مطرح شدن آن هم گرفته شد.

سرانجام این موضوع بالاخره چه خواهد شد؟ آیا خسارت او با پرداخت پول جبران خواهد شد یا رؤیای شام وی با CR7 معروف به تحقق خواهد رسید؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)