0

0

صعودی شدن بازار‌ها پس از صحبت‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا

پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) رئیس بانک مرکزی آمریکا در موسسه بروکینگز (Brookings Institution) در واشنگتن، بازار سهام، فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال روز چهارشنبه فاز صعودی به خود گرفتند.

صعودی شدن بازار‌ها پس از صحبت‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از سخنرانی پاول در مؤسسه بروکینگز، قیمت‌ در بازار‌های سهام، کریپتو و فلزات گرانبها در برابر دلار افزایش یافتند. ارزش بازار کریپتوکارنسی با ۳.۱۱ درصد افزایش به ۸۶۰ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که چهار شاخص برتر سهام در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) بین ۲ تا ۵ درصد افزایش یافتند.

در آخرین روز نوامبر، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده پیشنهاد ارائه گزارش پیشرفت در مورد تلاش‌های کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را داد. در سخنرانی رئیس فدرال رزرو در مؤسسه بروکینگز واشنگتن به احتمال کمتر شدن میزان افزایش نرخ بهره از ماه دسامبر نیز اشاره شد.

پاول گفت:

با نزدیک شدن به سطح محدودیتی که برای کاهش تورم لازم است کاملاً منطقی به نظر می‌آید که سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کنیم. تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره ممکن است به محض فرا رسیدن جلسه دسامبر رخ بدهد.

پس از سخنرانی پاول بازارهای سهام جهش یافتند و ارزهای دیجیتال و فلزات گرانبها نیز از این روند پیروی کردند. اونس تروی طلای مرغوب ۰.۹۹۹۹، در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۵ درصد افزایش قیمت یافت، درحالی‌که ارزش هر اونس نقره ۴.۴۵ درصد افزایش را تجربه کرد. طلا، در حال حاضر با قیمت ۱۷۷۰ دلار در هر اونس و نقره با ۲۲.۲۷ دلار در هر اونس مبادله می شوند.

پیتر شیف (Peter Schiff) اقتصاددان و از طرفداران خرید و نگهداری طلا، بعد از ظهر چهارشنبه نظر خود را در مورد تفسیر پاول عنوان کرد. شیف در توییتر گفت:

سرمایه‌گذاران دیگر خریدار صحبت‌های جروم پاول نیستند. نه تنها اقتصاد آمریکا سقوط می‌کند بلکه بحران مالی دیگری نیز در پیش روی جهان خواهد بود.

هر چهار شاخص عمده بازار سهام در بعدازظهر چهارشنبه و درست پس از سخنرانی پاول فاز صعودی به خود گرفتند. نَزدک، داو جونز، S&P 500 و NYSE همگی بین ۲ تا ۵ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافتند. سرمایه‌گذاران سهام بر این باورند که پاول قصد دارد پس از اظهارنظر خود در مؤسسه بروکینگز، بر سر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره آمریکا به توافق برسد.

با این حال پاول در اظهارات خود خاطرنشان کرد که ادامه سیاست محدودکننده اخیر بانک مرکزی همچنان لازم است و باید برای مدتی طولانی باقی بماند. پاول توضیح داد:

احتمالاً بازگرداندن ثبات قیمت در آمریکا مستلزم حفظ این سیاست در سطح محدودتر برای مدت زمان بیشتری است. اتفاقات رخ داده در گذشته به ما نسبت به اتخاذ سیاست‌های خام و سست مالی و عواقب آنها هشدار می‌دهد. ما تا زمانی که کار تمام شود، در این مسیر باقی خواهیم ماند.

قیمت ارزهای دیجیتال نیز پس از انمام سخنرانی پاول بهبود یافتند، و در همین راستا کل اقتصاد بازار کریپتوکارنسی در بعدازظهر چهارشنبه ۳.۱۱ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. بیت کوین (BTC) به بالاتر از ۱۷ هزار دلار رسید و ارزش آن نسبت به دلار آمریکا ۳.۴۳ درصد دلار افزایش یافت. قیمت اتریوم (ETH) روز چهارشنبه ۵.۶۶ درصد افزایش یافت و به محدوده ۱۳۰۰ دلار در هر واحد نزدیک شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)