0

0

صرافی‌های ارز دیجیتال شاهد کمترین میزان حجم معاملات در دو سال گذشته

صرافی‌های کریپتوکارنسی امسال را با حجم معاملاتی نزدیک به دسامبر ۲۰۲۰ زمانی‌که بیت کوین (BTC) برای اولین بار از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد، به پایان رساندند.

صرافی‌های ارز دیجیتال سال ۲۰۲۲ را با کمترین حجم معاملات در دو سال گذشته به پایان رساندند
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس داده‌های وبسایت The Block و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، حجم معاملات صرافی‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است.

میانگین متحرک هفت روزه حجم مبادلات ارز‌های دیجیتال به ۳۵۲.۶ میلیون دلار رسید که ۴۷.۶ درصد نسبت به نوامبر سال جاری کاهش داشته است. حجم مبادلات کریپتو از دسامبر ۲۰۲۰ که بیت کوین (BTC) حدود ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد، هیچگاه اینقدر پایین نبوده است.

قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت، به‌طوری که بیت کوین (BTC) اکنون در ماه دسامبر حدود ۱۶ هزار دلار قیمت دارد، و این در مقایسه با ارزش ۴۷ هزار دلاری آن در ژانویه امسال به مراتب کمتر است.

فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX که در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) امسال بازار دارایی‌های دیجیتال را در شوک فرو برد، زمینه‌ساز کاهش تقریباً ۵۰ درصدی حجم مبادلات ارزهای دیجیتال شد. بر اساس داده‌های سایت CoinMarketCap، ردیاب قیمت رمزارز‌ها، قیمت FTT توکن بومی صرافی FTX پس از تشکیل پرونده ورشکستگی، ۹۶ درصد سقوط کرد و اکنون با قیمت ۰.۸۴ دلار معامله می‌شود.

البته این حقیقت که مطمئناً حجم معاملات در طول تعطیلات کاهش خواهد یافت قبلاً نیز توسط خبرگزاری‌های بررسی شده بود. به‌ویژه برای NFTها، که برای دومین سال متوالی حجم معاملات کمتری در حوالی کریسمس داشتند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)