0

1

مارک زاکربرگ از ربات هوش مصنوعی متا رونمایی کرد

دستیار هوش مصنوعی (AI) شرکت «متا» که صاحب شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، روز گذشته معرفی شد. در مراسمی، مارک زاکربرگ، مالک این شرکت، اعلام کرد که این ربات، از ۲۷ سپتامبر، در دسترس برخی از کاربران ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

مارک زاکربرگ از ربات هوش مصنوعی متا رونمایی کرد
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

مدیرعامل و مالک شرکت «متا»، مارک زاکربرگ، از هوش مصنوعی جدید این شرکت برای رقابت با ChatGPT رونمایی کرد. این دستیار AI که «Meta AI» نام دارد، با اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ تعامل داشته و با دستگاه‌های واقعیت آمیخته (Mixed Reality) همخوانی خواهد داشت.

در مراسم «Connect» که دیروز برگزار شد، زاکربرگ توضیح داد که این هوش مصنوعی به وسیله مدل زبانی بزرگ (LLM) متا طراحی و توسعه داده شده است. این مدل زبانی هم با همکاری LLM هوش مصنوعی مایکروسافت، یعنی «Bing» ساخته شده است. الهام‌گیری AI متا از هوش مصنوعی مایکروسافت، اجازه می‌دهد تا این هوش مصنوعی، در لحظه تمام اینترنت را جتسجو کند و به دنبال اطلاعات بگردد.

متا تنها دستیاری‌ست که به آن نیاز دارید و می‌توانید با آن، مثل یک انسان واقعی صحبت کنید.

علاوه بر صحبت کردن با کاربران، این هوش مصنوعی قابلیت تولید تصاویر را هم دارد. ابزار تولید تصویر این هوش مصنوعی به نام «Emu» از ۱.۱ میلیارد تصویر، یادگیری‌اش را انجام داده. بخش زیادی از این تصاویر، پست‌ها و کپشن‌هایی هستند که کاربران در اینستاگرام و فیسبوک منتشر کرده اند.

Meta AI هرچند خود را به عنوان رقیب اصلی ChatGPT معرفی می‌کند، اما تفاوت بزرگی با آن دارد. زاکربرگ می‌گوید ChatGPT نسخه‌ای‌ست که برای همه انواع درخواست‌ها پیچیده شده است. با این حال متا سعی کرده تا برای هر زمینه‌ای، هوش مصنوعی جداگانه‌ای تولید کند.

جزئیات عرضه Meta AI

 متا می‌گوید این هوش مصنوعی، از ۲۷ سپتامبر (روز گذشته و همزمان با معرفی آن) در دسترس گروه محدودی از کاربران آمریکایی در پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ قرار خواهد گرفت.

این هوش مصنوعی همچنین در عینک‌های هوشمند متا هم قرار خواهد داشت. این عینک‌ها از ۱۷ اکتبر و با قیمت پایه ۲۹۹ دلار به فروش خواهند رسید.

روزی که متا از دستیار هوش مصنوعی‌اش رونمایی کرد، شرکت «OpenAI» هم اعلام کرد که ChatGPT دیگر به اطلاعات پیش از سال ۲۰۲۱ محدود نخواهد ماند و می‌تواند برای یادگیری، به داده‌های موجود در اینترنت بعد از ۲۰۲۱ هم مراجعه کند.

پیش از این اپدیت ChatGPT، این ربات نمی‌توانست به داده‌های بعد از سال ۲۰۲۱ دسترسی پیدا کند. ۲۰۲۱ در واقع سالی بود که طراحی و توسعه ChatGPT به پایان رسید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)