0

1

بازار متاورس در حوزه سلامت تا سال ۲۰۲۸، ۷۰ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت!

متاورس به تازگی در حوزه‌های بیشتر و جدیدتری فعالیت می‌کند، از جمله سلامت و مراقبت. حالا انتظار می‌رود مارکت سلامت در حوزه متاورس، تا سال ۲۰۲۸ به ارزش ۷۰ میلیارد دلاری برسد. البته برای رسیدن به چنین رقم جاه‌طلبانه‌ای، فاکتورها و عوامل بسیاری دخیل هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازار متاورس در حوزه سلامت تا سال ۲۰۲۸، ۷۰ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ترکیب تکنولوژی‌ واقعیت آمیخته با برنامه‌های سلامت و مراقبت از انسان، می‌تواند دلیل اصلی موفقیت متاورس در این حوزه‌ها باشد. واقعیت آمیخته، که ترکیبی از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است، در حوزه سلامت، با توجه به شرایط بیمار، برای او برنامه‌ریزی و آموزش انجام می‌دهد. با آوردن اطلاعات دنیای مجازی  به دنیای واقیعت با استفاده از این تکنولوژی‌ها، تجربه بیماران و پزشکان، از ارتباط دوگانه بین خود بهبود چشمگیری خواهد یافت.

در سال ۲۰۲۳، حوزه نرم‌افزار در تکنولوژی «سلامت در متاورس»، بیشتر از هر قسمتی مورد توجه قرار گرفت. البته باید اشاره کرد که این برتری، در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست آمده است. مراقبت و سلامت در متاورس، در بخش‌هایی مثل معاینه از راه دور، تمرینات پزشکی و مشاوره‌های درمانی صورت می‌گیرد.

سلامت و متاورس

رشد بازار چین

انتظار می‌رود کشور چین، بیشتر رشد مرکب را تا سال ۲۰۲۸ در حوزه متاورس و سلامت داشته باشد. تکنولوژی‌های پیشتاز این کشور و تمرکز آن بر متاورس و همچنین حمایت دولت چین از نوآوری‌ها در حوزه سلامت و مراقبت، از دلایل اصلی انتظار رشد چین در این بازار هستند.

علاوه بر چین، پیشبینی می‌شود کشورهای حوزه اقیانوسیه و آسیا، بیشترین رشد را در دنیا در بازار مذکور داشته باشند. رشد چین در اقصتاد دیجیتال، سیاست‌های مفید دولت این کشور برای بنگاه‌های اقتصادی و همچنین پیشرفت علم پزشکی و سلامت در این کشور، از دلایلی هستند که باعث می‌شوند چنین پیشبینی‌ای داشته باشیم.

جمع‌بندی

متاورس در حوزه سلامت، وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد. حالا برخی‌ها انتظار دارند که این بازار تا سال ۲۰۲۸، به ارزش ۷۰ میلیارد دلاری برسد. ترکیب دوست‌داشتنی و بهینه مراقبت و سلامت با واقعیت آمیخته، به همراه افزایش استفاده از تکنولوژی‌های بلاک‌چینی و متاورسی در منطقه اقیانوسیه و آسیا، از دلایلی هستند که معتقدیم این بازار، به چنین رشدی خواهد رسید.

همانطور که گسترش دنیای دیجیتال به سرزمین‌ علومی چون پزشکی هم می‌رسد، احتمالا یکی از سربازانی که پیش از همه سرزمین پزشکی را فتح خواهد کرد، همین تکنولوژی متاورس باشد!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)