0

0

تأکید MicroStrategy بر ادامه رویکرد بلند مدت خود در رابطه با بیت کوین!

بزرگترین شرکت دارنده بیت کوین (BTC) در مقایسه با درآمدهای قبلی خود ضرر‌هایش را کاهش داده است زیرا به گفته مدیر عامل این شرکت آن‌ها به خرید و نگهداری بیت کوین در درازمدت ادامه خواهند داد.

تأکید مدیرعامل شرکت Microstrategy بر ادامه رویکرد بلند مدت خود در رابطه با بیت کوین
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

گزارش درآمد سه ماهه برای شرکت تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نشان داد که ضرر خالص ۲۷.۱ میلیون دلاری آن‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است، و این در حالی است که این شرکت بر خلاف وضعیت ناامیدکننده بازار به افزایش ذخیره بیت کوین (BTC) در پورتفولیوی خود ادامه می‌دهد.

مایکرواستراتژی، بزرگترین شرکت عمومی مالک بیت کوین در جهان، تأیید کرد که هنوز ۱۳۰ هزار بیت کوین در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۲ دارد. این مقدار نشان دهنده ۰.۶۲ درصد از کل بیت کوینی است که تا کنون به بازار تزریق‌شده که به گفته مسئولین این شرکت این مقدار بیت کوین با هزینه کل حدود ۴ میلیارد دلار و ۳۰،۶۳۹ دلار به ازای هر بیت کوین خریداری شده است.

این شرکت در تاریخ ۱ نوامبر ضرر افت ارزش این رمزارز را برای سه ماهه سوم امسال ۷۲۷,۰۰۰ دلار گزارش کرد، که به لطف قیمت ثابت بیت کوین در طول سه ماهه گذشته بسیار کمتر از ۹۱۷.۸ میلیون دلار ثبت‌شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ یا مقدار ۶۵ میلیون دلار برای مدت مشابه سال گذشته است.

هزینه افت ارزش (Impairment Charge) یک اصطلاح حسابداری است که توسط مشاغل برای توصیف کاهش ارزش دارایی‌های نگهداری‌شده استفاده می‌شود، و بر اساس همین تعریف شرکت مایکرواستراتژی، تا ۳۰ سپتامبر دارای زیان انباشته افت ارزش دارایی تقریباً ۲ میلیارد دلاری بوده است.

فونگ لی (Phong Le) در تماس تلفنی که با شرکت مایکرواستراتژی انجام شد، استراتژی بلندمدت نگه‌داری (Hodling) بیت کوین را تکرار کرد و گفت:

ما تا به امروز هیچ بیت کوینی نفروخته‌ایم و به منظور تداوم استراتژی خود، به دنبال خرید و نگهداری بیت کوین در درازمدت هستیم. در حال حاضر قصد فروش بیت کوین‌مان را نداریم. شرکت ما دیدی بلندمدت نسبت به این قضیه دارد و اصل کار ما تحت‌تأثیر نوسانات کوتاه‌مدت قیمت این رمز ارز در بازار قرار نخواهد گرفت.

مایکل سیلر (Michael Saylor) در ۸ آگوست از سمت خود به عنوان مدیرعامل این شرکت کناره‌گیری کرد، اما به عنوان رئیس اجرایی در مایکرواستراتژی باقی ماند. او در این تماس اشاره کرد که از زمان شروع استراتژی نگه‌د‌اری بیت‌کوین در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰، قیمت سهام شرکت ۱۱۶ درصد افزایش یافته است، که در مقایسه با افزایش قیمت ۷۲ درصدی بیت کوین در مدت مشابه به‌صورت قابل‌توجهی بالاتر است.

اندرو یانگ (Andrew Yang) مدیر ارشد مالی شرکت مایکرواستراتژی با اشاره به گزارش‌های سودآوری‌شان به تصمیم اخیر هیئت استانداردهای حسابداری مالی ایالات متحده برای حمایت از حسابداری منصفانه ارزش دارایی برای بیت کوین اشاره کرد و خاطرنشان کرد:

اگر در نهایت این لایحه تصویب و اجرا شود، ما معتقدیم که حسابداری منصفانه ارزش دارایی، روند نامطلوب فعلی در حسابرسی از دارایی بیت کوین را بهبود خواهد بخشید و میزان پذیرش بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی را در میان سازمان‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری بالاتر خواهد برد.

شرکت مایکرواستراتژی ضرر ناشی از سود تعدیل‌شده هر سهم خود را ۰.۹۶ دلار گزارش کرد که در مقایسه با برآوردهای تحلیلگران از زیان ۰.۹۴ دلار، و درآمد ۱۲۵.۴ میلیون دلاری آن، این رقم تنها ۰.۰۵ درصد از برآوردها فراتر رفت.

درآمد این شرکت در سال گذشته برای سه ماهه اول و دوم به ترتیب به ۱۱۹.۳ و ۱۲۲.۱ میلیون دلار رسیده است. ۱۶.۴ میلیون دلار از درآمد سه ماهه سوم آن‌ها از خدمات اشتراک‌شان حاصل شده است که نشان‌دهنده افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل است که سریع‌ترین رشد در میان منابع درآمدی شرکت مایکرواستراتژی را به خود اختصاص داده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)