0

0

طلبکاران Mt. Gox بالاخره بیت کوین‌های خود را دریافت می‌کنند!

طلبکاران Mt. Gox ممکن است در این ماه، شاهد اولین بازپرداخت‌های بیت کوین خود از این صرافی باشند.

طلبکاران Mt. Gox بالاخره بیت کوین‌های خود را دریافت می‌کنند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق بیانیه‌ای که در ماه ژانویه منتشر شد، بستانکاران این صرافی قرار است بازپرداخت‌های اولیه‌ی خود را از ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) به بعد دریافت کنند. مهلت تکمیل این بازپرداختی‌ها تا تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) تعیین شده است. این اولین بخش از بازپرداخت‌ها از جمله پرداخت‌های اولیه به صورت یکجا و پرداخت‌های دوره‌ای با مبالغ بیشتر است که بعداً ارائه می‌شود.

مدیرعامل Blockstream، آدام بک (Adam Back)، که یکی از طلبکاران صرافی Mt. Gox است، در تلگرام گفت:

خب، به شخصه بیت کوینی را که در سال ۲۰۱۴ از Mt. Gox خریده بودم را دیگر به عنوان ضرر یادداشت کرده بودم. اما حالا با نگاهی منطقی، هر چیزی که قرار است به من پس داده شود، پاداشی برای ذخیره‌سازی سردم در نظر می‌گیرم.

خرید ارز دیجیتال

او افزود:

این قضیه سال‌ها فراتر از حد انتظار طول کشید، اکنون از آن استقبال می‌کنیم و مطمئنم همه بستانکاران در نهایت طلب خود را پس خواهند گرفت.

این بازه زمانی اعلام‌شده ممکن است به خاطر اختلاف زمان پردازش پرداخت‌ها توسط صرافی‌های کریپتویی، بیشتر هم شود. هر بستانکار باید در یک صرافی رمزارزی ثبت نام و آن را برای دریافت وجوه از طرف خود معرفی کند. صرافی‌ها زمان‌بندی‌های مختلفی را برای سرعت پردازش این پرداخت‌ها ارائه کرده‌اند؛ BitGo گفته پرداخت‌ها را ظرف ۲۰ روز انجام خواهد داد، در حالی که Kraken اعلام کرده پردازش پرداخت‌ها ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد.

چقدر بیت کوین منتشر می‌شود؟

در حالی که مشخص نیست چه مقدار بیت کوین در این بازه بین طلبکاران توزیع خواهد شد، در بخشی از ترازنامه این صرافی در سال ۲۰۱۹، تعداد کل ‍۱۴۲۰۰۰ بیت کوین (۳.۳ میلیارد دلار امروز)، ۱۴۳۰۰۰ بیت کوین کش (۱۹ میلیون دلار) و ۶۹ میلیارد ین (۵۱۰ میلیون دلار) ذکر شده است. به گفته دو طلبکار، این ترازنامه از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است.

انتظار می‌رود مدعیان حدود ۲۱ درصد از بهای ادعای توانبخشی مدنی را دریافت کنند. این بها با بهای مطالبات در زمان ورشکستگی این صرافی فرق دارد، زیرا ارزش نرخ ارز از آن زمان تاکنون تغییر کرده است.

پرداخت‌ها به صورت ترکیبی از رمزارزها (بیت کوین و بیت کوین کش) و پول فیات انجام خواهند شد. در ابتدا ۲۰۰ هزار ین به هر طلبکار مدعی پرداخت خواهد شد. اگر ادعای آنها بیشتر از این مقدار باشد و ترکیبی از ارز دیجیتال و پول نقد را انتخاب کنند، به گفته یکی از ناظران MtGoxInsolvency که توسط طلبکار دیگری تأیید شده است، ترکیبی از تقریباً ۷۱٪ رمزارز و ۲۹٪ پول نقد را پس از این پرداخت اولیه دریافت خواهند کرد.

بر اساس گزارش CoinDesk، دو تا از بزرگترین طلبکاران Mt. Gox، صرافی ورشکسته Bitcoinica و MtGox Investment Funds (MGIF) برای پرداخت اولیه به‌صورت یکجا انتخاب شده‌اند. این بدان معناست که پرداخت‌های آن‌ها به‌طور خودکار نقد نمی‌شوند تا به طور کامل به صورت نقدی پرداخت شوند. در عوض، آنها طلب خود را به صورت ترکیبی از رمزارز و پول نقد دریافت خواهند کرد.

MGIF یادداشت حقوقی تهیه شده توسط یک شرکت حقوقی ناشناس ژاپنی را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد که مبنای تصمیم آن برای انتخاب گزینه پرداخت اولیه به صورت یکجا بود. در این یادداشت آمده بود کسانی که می‌خواهند به‌جای استفاده از گزینه پرداخت اولیه، به تسویه‌حساب در مرحله پایانی پایبند باشند، این پروسه ممکن است پنج تا نه سال طول بکشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)