0

0

اظهارات ایلان ماسک درباره رمزارزها و تاثیر آن بر بازار

اظهارات ایلان ماسک درباره رمزارزها
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در یک گردهمایی اخیر در پنسیلوانیا که در حمایت از دونالد ترامپ برگزار شد، ایلان ماسک بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفت. او در پاسخ به سوالی درباره ریپل (XRP)، به شکلی ماهرانه از تأیید یا انتقاد مستقیم از این رمزارز خودداری کرد. ماسک در این خصوص گفت: «این قطعاً تأییدی بر XRP یا عدم تأیید آن نیست، اما معتقدم که ذات رمزارزها به تقویت آزادی فردی کمک می‌کند.»

به گزارش کریپتوتایمز – این اظهارنظر ماسک با استقبال حضار مواجه شد و باعث جلب توجه دوباره به صنعت رمزارزها شد. اگرچه او از موضع‌گیری صریح درباره XRP خودداری کرد، تأکید وی بر نقش رمزارزها در تهدید قدرت‌های متمرکز، تأثیر زیادی بر بازار گذاشت. پس از این اظهارات، رمزارزهایی مانند اتریوم شاهد رشد قابل‌توجهی بودند. اتریوم با افزایش ۴ درصدی پیشتاز شد و سایر ارزهای دیجیتال نیز به دنبال آن رشد کردند؛ اما این روند مثبت بازار دوام زیادی نداشت و به مرور قیمت‌ها کاهش یافت.

نکته جالب دیگر در سخنان ماسک، اشاره‌ای طنزآمیز به دوج‌کوین بود. او تأیید کرد که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، حاضر است ریاست «وزارت کارآمدی دولت» (D.O.G.E) را بر عهده بگیرد؛ این نامگذاری با الهام از دوج‌کوین، رمزارز مورد علاقه ماسک، انجام شد و توجه زیادی به خود جلب کرد.

در همین حال، ریپل به توسعه استفاده از دفتر کل XRP برای تراکنش‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد، علیرغم چالش‌های حقوقی که با آن مواجه است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که فعالیت شبکه XRP به شدت افزایش یافته و تعداد کیف‌پول‌های فعال روزانه به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسیده است. در یک روز بیش از ۳۸۵۸ کیف‌پول جدید XRP ایجاد شد که این رقم بالاترین میزان در هفت ماه اخیر بوده و نشان‌دهنده افزایش علاقه به این شبکه است.

براد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، اعلام کرده است که برنامه‌های این شرکت برای عرضه اولیه سهام (IPO) ممکن است تا سال آینده به تأخیر بیفتد، احتمالاً به دلیل نتایج انتخابات آتی ایالات متحده.

اگرچه اظهارات ماسک ابتدا باعث افزایش هیجان در بازار شد، اما بازار رمزارزها از آن زمان تاکنون دچار افت شده است و قیمت‌ها، از جمله بیت‌کوین، اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها، رو به کاهش است. با این حال، نفوذ چهره‌های برجسته‌ای مانند ماسک بر فضای ناپایدار و پرنوسان رمزارزها غیرقابل انکار است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)