0

0

آیا حرکت بعدی نزدک بر قیمت بیت کوین (BTC) تأثیر خواهد گذاشت؟

با توجه به همبستگی قیمت بیت کوین با بازار سهام، حرکت بعدی نزدک (NASDAQ) در کوتاه مدت می تواند بر قیمت بیت کوین (BTC) تأثیر بگذارد.

آیا حرکت بعدی نزدک در کوتاه‌مدت بر قیمت بیت کوین (BTC) تأثیر می‌گذارد؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در چند وقت اخیر قیمت بیت کوین (BTC) ارتباط نزدیکی با عملکرد بازار سهام در ایالات متحده داشته است. در دوره‌هایی که قیمت سهام به شدت در حال افزایش بود قیمت بیت‌کوین نیز افزایش یافت، اما محدوده این افزایش قیمت کمی پایین‌تر از رشد بازار سهام بوده است. با توجه به این سناریو، وقوع تغییرات قابل‌توجه در بازار سهام NASDAQ در کوتاه مدت تأثیر مثبت خود را بر قیمت ارز‌های دیجیتال خواهد گذاشت.

NASDAQ در آستانه حرکت

طبق داده‌ها و همانطور که از تصویر زیر می‌توان مشاهده کرد، شاخص NASDAQ بالاتر از حد حمایت ریسک خود قرار گرفته است. این خط روند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرده و از سال ۲۰۱۰ نیز به عنوان حمایت مهمی از این شاخص عمل کرده است. با این حال در هفته‌های آینده و با نزدیک شدن شاخص به این خط، بازار در مورد واکنش خود به آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

با مشاهده تصویر بالا می توان دید که در طول تمامی این سال‌ها این خط ۵ بار به عنوان پشتیبان این بازار عمل کرده است.

با در نظر داشتن این واقعیت که خط روند نزدک پتانسیل پایان دادن به بازار نزولی فعلی را داشته و می‌تواند همچون گذشته به عنوان نقطه شروعی برای بهبود آن عمل کند، می‌توان نتیجه گرفت که با شکسته شدن این حمایت موقعیت برای سقوط هرچه بیشتر این بازار به دلیل قدرت بالای روند نزولی آن فرآهم می‌شود.

آیا بیت کوین (BTC) از نزدک پیروی می‌کند؟

همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌شود بیت کوین نیز در حال حاضر بر روی یک خط روند مشابه، در حال استراحت است.

با توجه به ارتباط بین بازار سهام و بیت کوین و در صورتی که شاخص‌های سهام با حمایت رو‌به‌رو شوند، ممکن است پیش‌بینی معکوس شدن روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال نیز به حقیقت بپیوندد. در صورت عدم حمایت از بازار سهام، تحلیلگران انتظار ادامه یافتن روند نزولی قیمت دارایی‌های دیجیتال را دارند.

پس از پایان یافتن سال ۲۰۲۱ و در اواسط سال ۲۰۲۲، افزایش و کاهش در قیمت دارایی‌های دیجیتال مشابه بازار سهام بوده است.

مقایسه قیمت بیت کوین (BTC) با قیمت S&P 500 (SPX) و نزدک ۱۰۰ در نمودار (NDX) زیر ارائه شده است:

مشکلات استخراج بیت کوین

جدا از همبستگی بین بازار سهام و بیت کوین که می‌تواند منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال شود و به دلیل ادامه بازار نزولی، بیت کوین از نظر ارزش کلی بازار (Market Cap) نیز با بحران شدید افزایش سختی و هزینه‌ی استخراج مواجه است. نرخ هش فعلی بیت کوین، دشواری استخراج آن و ورشکستگی احتمالی شرکت‌های ماینینگ ممکن است منجر به کاهش قیمت این دارایی دیجیتال در کوتاه مدت شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)