0

4

سلطه متاورس بر وب ۳؛ افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در متاورس به ۷۰۷ میلیون دلار

با وجود رکود و بازار خرسی کنونی، پروژه‌های متاورسی با جذب سرمایه بسیار خوبی مواجه شده‌اند و توانسته‌اند برخلاف دیگر بخش‌ها، روندی صعودی داشته باشند.

سلطه متاورس بر وب ۳؛ افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در متاورس به ۷۰۷ میلیون دلار
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر خلاف بازار خرسی شدید کنونی، پروژه‌های متاورسی حدود ۴۴٪ از سرمایه‌گذاری‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین تمام حوزه‌های فعال در دنیای کریپتوکارنسی، بیشترین سرمایه‌گذاری روی متاورس انجام شده است. در نیمه اول ۲۰۲۳، حدود ۷۰۷ میلیون دلار به این بخش تزریق شده است که حدود ۴۴٪ از سرمایه‌گذاری‌های وب ۳ را تشکیل می‌دهد.

پروژه‌های فعال در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز همپوشانی خود را با متاورس نشان دادند. پروژه‌های متاورسی مثل مانا (MANA) بعد از معرفی هدست «اپل ویژن پرو» تا کنون ۵٪ رشد داشتند. هرچند با کشمکش بین کریپتو و نهادهای نظارتی برای اعلام رمزارزها به عنوان اوراق بهادار، کل بازار کریپتوکارنسی وارد رکود شد.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، حجم معاملات زمین‌های مجازی رشد چشمگیری پیدا کرد. در ادادمه و در سه ماهه دوم اما حجم این معاملات، بیش از ۸۱٪‌ کاهش پیدا کرد. متاورس اما از هیچ‌کدام از این وقایع تاثیر نپذیرفت در تمام این مدت، روندی صعودی داشت.

متاورس تمام سرمایه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد!

سرمایه‌گذاران از تزریق پول به متاورس خسته نمی‌شوند. تقریبا نیمی از سرمایه‌‌گذاری‌های انجام‌شده در نیمه اول امسال، در حوزه متاورس انجام شده است. گزارش اخیر «DappRadar» نشان می‌دهد متاورس حدود ۴۴٪ از سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی را به خود اختصاص داده است.

جالب است که پروژه‌های غیرکریپتویی در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) می‌توانند به رشد متاورس کمک کنند. در ۵ ژوئن، زمانی که اپل هدست «ویژن پرو» را معرفی کرد، توکن‌های متاورسی مثل MANA و SAND نزدیک ۵٪ رشد کردند. هرچند با اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای «اوراق بهادار» خطاب کردن این ارزها، بازار کمی عقب نشست.

زمین‌های مجازی، یکی از اقلام ارزشمند در شبکه‌های متاورسی سال ۲۰۲۳ را خیلی خوب آغاز کردند. حجم معاملات در این حوزه در سه ماهه اول امسال به ۳۱۱ میلیون دلار رسید که بیشتر مقدار از مه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. تعداد معاملات در این بخش هم با ۸۳٪ رشد به رقم ۱۴۶٬۶۹۰ رسید که یک رکورد به شمار می‌رود. هرچند این آمار و ارقام در سه ماهه دوم سال به طرز چشمگیری و حدود ۸۱٪ کاهش پیدا کرد.

با وجود تمام این موانع و چالش‌ها، اما به نظر می‌رسد متاورس استوار ایستاده و به رشد خود ادامه می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)