0

0

نگهداری نزدیک به ۷۵٪ از ذخایر USDC تحت عنوان اسناد خزانه‌داری

طبق آخرین گزارش از ذخایر صندوق Circle، حدود ۷۵ درصد از کل ذخایر استیبل کوین USCD تحت عنوان اسناد خزانه‌داری ایالات متحده نگهداری می‌شود.

نگهداری نزدیک به ۷۵٪ از ذخایر USDC تحت عنوان اسناد خزانه‌داری
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

شرکت Circle از تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) ۲۰۲۲، ذخایری به ارزش ۴۳.۴ میلیارد دلار از استیبل کوین‌های USDC داشت تا از USDCهای در گردش به ارزش ۴۳.۲۳ میلیارد دلار، پشتیبانی کند. از این ذخایر ۱۲.۷۹ میلیارد دلار در Circle Reserve Fund که یک صندوق ثبت‌شده در بازار پول دولتی که تماماً متعلق به Circle است و توسط BlackRock اداره می‌شود، قرار دارد. دارایی‌های این صندوق تا تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، شامل ۱۲ سند خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بود.  

شرکت Circle، صندوق ذخیره خود را در ۳ نوامبر (۱۲ آبان) ایجاد کرد و در کمتر از یک ماه، حدود ۲۹.۵ درصد از ذخایر استیبل کوین را به این صندوق منتقل کرد. از آن زمان، اطلاعات افشاشده از شرکت مدیریت سرمایه بلک‌راک نشان می‌دهد که ذخایر USDC سرمایه‌گذاری‌شده در صندوق ذخیره Circle با رشد ۶۵ درصدی به مبلغی در حدود ۲۸.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

جان پل کونینگ (John Paul Koning)، تحلیلگر محبوب رمزارز، این مسأله را برای کاربران USDC یک برد خواند و افزود:

شرکت Circle بخشی از کنترل خود بر ذخایر USDCاش را به یک مدیر خارجی که مشمول مقررات SEC می‌شود، واگذار می‌کند. این موضوع در نهایت منجر به ایمن‌تر شدن USDC و افزایش شفافیت در معاملات آن خواهد شد، زیرا کاربران USDC اکنون می‌توانند به‌روزرسانی‌های منظم را از BlackRock دریافت کنند.

از تاریخ ۳۰ نوامبر، ۱۹.۴۱ میلیارد دلار دیگر از ذخایر USDC به عنوان اسناد خزانه، مستقیماً توسط خود شرکت Circle نگهداری می‌شود. این مسأله باعث شد تا بخشی از ذخایر USDC که مستقیماً توسط Circle و یا از طریق صندوق‌های ذخیره نگهداری می‌شوند، به ۳۲.۲ میلیارد دلار یا حدود ۷۵ درصد از کل ذخایر آن برسد.

علاوه‌براین، ۱۱.۱۵ میلیارد دلار از ذخایر این استیبل کوین به عنوان پول نقد در موسسات مالی تحت‌نظارت ایالات متحده ذخیره شده است، که در بانک‌‌هایی چون New York Mellon ،Citizens Trust ،Customers ،New York Community Signature، بانک Silicon Valley و بانک Silvergate قرار دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)