0

1

گزارشی تکان‌دهنده: کمتر از ۱۰% از حجم معاملات استیبل کوین‌ها واقعی است!

گزارش جدید از تحقیقات دو شرکت ویزا و الیوم لبز نشان می‌دهد تنها کمتر از 10% از حجم معاملات استیبل کوین‌ها در ماه آپریل، توسط کاربران واقعی صورت گرفته است. این یعنی این دسته از ارزهای دیجیتال هنوز تا تبدیل شدن به یک روش پرداختی پذیرفته شده فاصله زیادی دارند.

خبر فوری ارز دیجیتال
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در این گزارش، این دو شرکت معاملات ربات‌ها و تریدرهای بزرگ را حذف کرده‌اند تا صرفا بر فعالیت کاربران واقعی تمرکز کنند.

آیا فقط ربات‌ها و تریدرها از استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند؟

نتایج این بررسی نشان می‌دهد از مجموع 2.2 تریلیون دلار حجم معاملات استیبل کوین‌ها در ماه آپریل، تنها 149 میلیارد دلار آن ارگانیک یا واقعی بوده است. این در حالی است که جامعه رمزارزها معتقدند استیبل کوین‌ها کلید پذیرش گسترده دنیای کریپتو هستند و می‌توانند پای بسیاری از افراد را به این فضا باز کنند.

در حالی که این آمار نشان می‌دهد هنوز تا پذیرش گسترده استیبل کوین‌ها فاصله زیادی داریم، غول‌های فین‌تک از جمله پی‌پال (PayPal) و استرایپ (Stripe) در تلاش برای ورود به این بخش از دنیای کریپتو هستند. شرکت پی‌پال به تازگی استیبل کوین دلاری خود را با نام PYUSD راه‌اندازی کرده و استرایپ نیز به دنبال آن است تا پذیرش استیبل کوین‌ها برای تراکنش‌های آنلاین مشتریان خود را فراهم کند.

حجم واقعی و غیرواقعی معاملات استیبل کوین‌ها - منبع:  Bloomberg
حجم واقعی و غیرواقعی معاملات استیبل کوین‌ها – منبع: Bloomberg

به گفته پراناو سود (Pranav Sood)، مدیر اجرایی شرکت Airwallex، استیبل کوین‌ها در صنعت پرداختی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارند.

وی در این رابطه می‌گوید:

استیبل کوین‌ها هنوز در مراحل اولیه تکامل خود به عنوان یک ابزار پرداخت قرار دارند. البته این بدان معنا نیست که آنها پتانسیل بلندمدت تبدیل شدن به ابزار پرداختی را ندارند. با این حال، تمرکز در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید روی اطمینان از عملکرد این ارزها باشد.

ارز دیجیتال

به گفته کوی شفیلد (Cuy Sheffield)، مدیر بخش ارزهای دیجیتال شرکت ویزا، زیادتر از حد اعلام شدن حجم معاملات استیبل کوین‌ها اغلب ناشی از دو بار شمرده شدن حجم تراکنش‌های آنها در پلتفرم‌های مختلف است. به عنوان مثال، تبدیل 100 دلار USDC به PYUSD در صرافی مثل یونی سواپ می‌تواند حجم معاملاتی آنچین 200 دلاری را ثبت بکند.

علیرغم توسعه زیرساخت و افزایش علاقه به استیبل کوین‌ها در چند سال اخیر، تقاضا برای این دسته از ارزهای دیجیتال همچنان ضعیف است. بسیاری از کاربران این ارزها و فناوری پشت پرده آنها را پیچیده می‌دانند و معتقدند کاربرپسند نبودن کار با آنها مانع بزرگی در پذیرش گسترده محسوب می‌شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)