0

0

تزریق بیش از ۷۰ میلیارد دلار به بیت کوین در این هفته؛ خریدهای بیشتری در راه است؟

تزریق بیش از ۷۰ میلیارد دلار به بیت کوین در این هفته
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیت کوین (BTC) سال ۲۰۲۳ را با رشد انفجاری آغاز کرد و به چندین سطح حمایت کلیدی رسید که سرمایه‌گذاران امیدوارند بتوانند پایه‌ای برای رشد بیشتر این رمزارز اول بازار ایجاد کنند. این حرکت صعودی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بر اخبار مثبت اقتصاد کلان برای تزریق سرمایه بیشتر به این دارایی دیجیتال ایجاد شده است.

در این راستا، در طی هفت روز بیت کوین با ورود بیش از ۷۳ میلیارد دلار به شبکه، در میان فشار خرید مداوم بوده است.

در واقع، قیمت کنونی بیت کوین از افزایش جریان ورودی سرمایه سود می‌برد، به طوری که این دارایی با قیمت ۲۰.۸۸۶ دلار معامله می‌شود که طی هفت روز بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که این حرکت بیت کوین به یکی از خصلت‌های همیشگی آن برای بُرد در طی تقریباً دو سال تبدیل شده است.

داده‌های CPI محرک ورود سرمایه به بیت کوین

جریان این ورودی سرمایه به بیت‌کوین که باعث تقویت بازار کریپتو شده در پی اعلام آخرین شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ماه دسامبر، که سالانه ۶.۵ درصد اعلام شده صورت گرفته است.

این گزارش به عنوان نشانه‌ای از پیروزی فدرال رزرو در نبرد با کاهش تورم تفسیر شده است. این عامل به این معناست که دارایی‌های پرخطری مانند بیت کوین با اثرات بیشتر سیاست پولی انقباضی مواجه نشوند.

با توجه به اینکه بیت‌کوین اخیرا شاهد حرکت صعودی بوده و اثرات کلی سقوط FTX را معکوس کرده است، سرمایه‌گذاران هنوز در تعجب هستند که قیمت این دارایی می‌تواند به کجا برسد. در واقع، نکته اصلی نگران‌کننده این است که آیا بازار نزولی به پایان رسیده است یا خیر.

خرید ارز دیجیتال

آیا بیت کوین می تواند دستاوردهای اخیر را حفظ کند؟

سرمایه‌گذاران هنوز باید احتیاط کنند، زیرا بیت کوین همچنان با احساسات نزولی مواجه است که می‌تواند سودهای فعلی را معکوس کند. به عنوان مثال، نهادهای ارز دیجیتال هنوز از اثرات پیرامون اقتصاد کلان بهبود نیافته‌اند و همچنین حرف‌هایی از یکسری تعلیقات در کنار امکان تشکیل کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ارزهای دیجیتال زده شده است.

علاوه‌براین، بر اساس وضعیت کلی بازار که توسط شاخص ترس‌وطمع ردیابی می‌شود، به نظر می‌رسد احساسات بازار کریپتو به سمت مثبت شدن در حرکت است. این شاخص یک روز پس از ایست در منطقه “ترس” اکنون به‌سختی در منطقه “خنثی” قرار گرفته است.

در همان زمان، کارشناس و تحلیلگر معاملات کریپتو، مایکل ون‌دی‌پوپ (Michaël van de Poppe) اشاره کرد که بیت کوین همچنان با رویدادهای کلیدی که احتمالاً بر رالی فعلی تأثیر می‌گذارد، مواجه است. در یک ویدئوی یوتیوب که در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) منتشر شد، او گفت که سرمایه‌گذاران باید به دنبال داده‌هایی مانند خرده فروشی باشند که بر سلامت عمومی اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

وی همچنین هشدار داد که علیرغم کاهش نرخ تورم، فدرال رزرو همچنان می‌تواند در صورت پایین بودن سلامت کلی اقتصاد، نرخ بهره را افزایش دهد، عنصری که می‌تواند بر قدرت خرید تأثیر بگذارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)