0

3

صحبت‌های مهم پاول (رییس بانک مرکزی آمریکا) برای بازارهای مالی

صحبت‌های مهم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

روز گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا (FED)، صحبت‌هایی داشت که برای تمام بازارهای مالی مهم تلقی می‌شود. در صحبت‌های مهم پاول، موارد زیر مطرح شدند:

مایلیم که شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه تورم باشیم. آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که از نظر دستمزدها، در مسیر مناسب‌تری قرار داریم. پیش‌بینی نمی‌شود که تورم تا پایان امسال به نرخ ۲ درصدی برسد و این اتفاق ممکن است اواخر سال آینده بیفتد. بنابراین، می‌خواهیم که داده‌های بیشتری را ببینیم. آخرین PCE که منتشر شد، با نرخ ۲.۶٪ پیشرفت شایان ذکری را نشان می‌دهد. می‌خواهیم درک کنیم که این سطوح تورم، داده‌های واقعی است و شرایط در نظر گرفتن زمان بیشتر برای تصمیم‌گیری را داریم.

پاول در ادامه صحبت‌هایش درباره سیاست‌های پولی محدود کننده گفت:

با حرکت‌های زودهنگام ممکن است پیشرفتی که در تورم داشتیم را تضعیف کنیم. کسری بودجه بسیار زیاد و مسیر ناپایدار است. سیاست پولی محدود کننده فعلی مناسب به نظر می‌رسند. سیاست محدود کننده در تعامل با میزان عرضه، نتیجه خواهد داد. اکثر مردم انتظار ندارند که به دوران نرخ‌های خیلی پایین برگردیم. اما هیچ‌کس دقیق نمی‌داند.

رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در صحبت‌هایی پیرامون کاهش نرخ بهره و تورم گفت: 

نشانه‌هایی وجود دارد که  بر ادامه روند کاهش تورم دلالت دارند. اگر نرخ بیکاری در همین محدوده‌ای که هست، باقی بماند؛ خوشحال می‌شوم. اما تورم باید تا یک سال دیگر پایین ۲% قرار گرفته باشد.

به این ترتیب، صحبت‌های مهم پاول یک بار دیگر بازارهای مالی را ناامید کرد. او برای چندمین بار، سیاست‌های محدود کننده فعلی را مناسب دانست و شروع سیاست‌های تسهیلی را با موکول کردن به داده‌های بیشتر، در هاله‌ای از ابهام باقی گذاشت.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال پس از صحبت‌های جروم پاول، کلیک کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)