0

0

ضرر چند صد هزار دلاری یک نهنگ از سقوط ناگهانی Pepe

ارز پپه که در روزهای اخیر شدیدا ترند شده، ریزش قابل توجهی را تجربه کرده و این مسئله باعث ضرر یکی از نهنگ‌های این ارز دیجیتال شده است.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

یک نهنگ میم کوین که چند روز پیش حدود ۳ میلیون دلار از توکن Pepe خریداری کرده بود، اکنون در حدود ۶۰۰ هزار دلار در ضرر است.

قیمت میم کوین جدید Pepe (PEPE) تنها چند روز پس از رسیدن به بالاترین حد خود در تاریخ ۶ می، بیش از ۴۲ درصد سقوط کرد و یکی از نهنگ‌های خود را را با ضرر (محقق نشده) چند صد هزار دلاری مواجه کرده است.

خرید ارز دیجیتال

بر اساس اطلاعات سرویس تحلیل بلاکچین Lookonchain، یک نهنگ کریپتو در تاریخ ۵ می ۹۶۲.۳ میلیارد توکن Pepe را با استفاده از ۷۰ رپد بیت کوین (WBTC) و ۴۷۰ اتر (ETH) با قیمت متوسط ۰.۰۰۰۰۰۳۱۲۲ دلار خریداری کرد.

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که قیمت میم کوین PEPE از آن زمان ۴۲ درصد کاهش یافته است. ارزش توکن‌های PEPE این نهنگ اکنون تنها ۲.۴ میلیون دلار برآورد می‌شود که نشان‌دهنده یک ضرر بیش از ۶۰۰ هزار دلاری است.

علیرغم کاهش اخیر قیمت، ارزش بازار پپه اندکی به کمتر از ۱ میلیارد دلار رسیده است و از نظر ارزش بازار در وب سایت کوین مارکت کپ در رتبه ۵۲ قرار دارد.

Pepe از زمان آغاز به کار خود در ۱۴ آوریل، توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است. حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون دلار بوده و تا تاریخ ۵ می بیش از ۵۰۰۰ واحد ETH از طریق معاملات آن Uniswap صرف هزینه‌های گس شده است.

در حالی که این میم کوین شاهد نوسانات شدیدی در قیمت خود بوده است، تعداد هولدرهای آن طی سه هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته‌اند. طبق داده‌های Dune Analytics، این توکن در حال حاضر ۱۴۴۵۳۴ هولدر دارد.

رونق بازار این میم کوین باعث افزایش کارمزدهای شبکه بیت کوین هم شده است. پس از افزایش شدید فعالیت شبکه بیت کوین به خاطر تراکنش‌های مربوط به توکن‌های BRC-20، کارمزدهای این شبکه به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

از زمان عرضه Dogecoin در سال ۲۰۱۳، میم‌کوین‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال نقش پررنگی داشته‌اند. شایان ذکر است که به دلیل فقدان ذاتی هیچ گونه اصول بنیادی، سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها می‌تواند یک استراتژی معاملاتی فوق‌العاده پرخطر باشد و به همان اندازه که مبالغ هنگفتی سودآوری دارند می‌توانند یک شبه از بین بروند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)