0

5

با انتشار گزارش مشاغلِ ماه مه احتمال دارد نرخ بهره در ماه ژوئن افزایش نیابد

گزارش اداره آمار کار که صبح روز جمعه (۲ ژوئن ۲۰۲۳) منتشر شد، آمارهای داغی را از میزان اشتغال ماه پیش نشان داد، که بحث‌ها پیرامون اینکه فدرال رزرو در نشست آتی  خود چه حرکتی انجام خواهد داد، برانگیخته است.

عدم افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس ابزار FedWatch CME،ء ۶۷ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو نرخ‌های فعلی را حفظ کند و ۳۳ درصد نیز احتمال دارد که فدرال رزرو تصمیم به افزایشی ۲۵ واحدی بگیرد.

در همین حین بیت کوین (BTC) توانسته محدوده ۲۷۰۰۰ دلار را پس بگیرد و در معاملات روز جمعه، خود را در این سطح حفظ کند.

خرید ارز دیجیتال

روز چهارشنبه، جاستین بنت (Justin Bennett) در دیلی پرایس اکشن خود نوشت، فروش در اوایل هفته «به این معنی است که منطقه ۲۷۵۰۰ تا ۲۷۶۵۰ دلاری به سمت مقاومت باز می‌گردد و منطقه حمایتی ۲۶۵۰۰ دلاری را دوباره به نمایش می‌گذارد.

بلافاصله پس از انتشار گزارش مشاغل، احتمال عدم افزایش از سوی فدرال رزرو در مقایسه با ۲۷٪ احتمال افزایش ۲۵ واحدی، ۷۲٪ شد.

فیلیپ جفرسون (Philip Jefferson)، فرماندار ایالتی فدرال رزرو، و پاتریک هارکر (Patrick Harker)، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، در ماه ژوئن قبل از انتشار این آمار، حمایت خود را از عدم افزایش نرخ بهره ابراز کردند، و هارکر آن را «نادیده گرفتن (Skip)» این نرخ در این ماه خواند.

با این حال، هارکر خاطرنشان کرده بود که این گزارش «ممکن است نظرم را عوض کند». در مجموع با اینکه نرخ بیکاری افزایش یافت اما گزارش راضی‌کننده و قوی‌ای بود.

 اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۳۳۹۰۰۰ شغل ایجاد کرده است که بار دیگر بالاتر از حد انتظار ایجاد ۱۹۵۰۰۰ شغل بوده است. اما نرخ بیکاری آن از ۳.۵ درصدی که موردانتظار بود به ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

نوئل آچسون (Noelle Acheson) در تحلیل خود نوشت: «بازارها ممکن است خیلی درگیر آمار مشاغل شوند چون نقش آنها در تعیین مسیر تورم و نرخ بهره غیرقابل انکار است.

با این حال این گزارش تنها عامل کلان اقتصادی نیست که در حال‌وهوای کلی بازار کریپتو در این آخر هفته تأثیر داشته باشد.

مجلس سنا اواخر روز پنجشنبه، درست پیش از ضرب‌الاجل ۵ ژوئن که توسط جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری پیشنهاد شده بود، توافقی در مورد سقف بدهی را به تصویب رساند. یلن به قانونگذاران در کاپیتال هیل هشدار داد که اگر معامله قبل از ۵ ژوئن انجام نشود، خزانه‌داری پول کافی برای پرداخت تمام صورت حساب‌های خود را نخواهد داشت، به این معنی که امکان نکول وجود دارد.

این طرح که توسط کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و جو بایدن، رئیس جمهور مذاکره شد، سقف بدهی را تا اوایل سال ۲۰۲۵ به حالت تعلیق در می‌آورد و  باعث پیشرفت پروژهٔ مربوط به خطوط گازی Mountain Valley Pipeline می‌شود و همچنین الزامات کاری برای کمک‌های غذایی فدرال را تغییر می‌دهد.

در نگاهی وسیع‌تر به اقتصاد کلان، شاخص VIX که از آن برای سنجش نوسانات کلی بازار استفاده می‌شود طی ۵۲ هفته اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. هرچه عدد این شاخص کمتر باشد، قیمت آپشن‌ها ارزان‌تر و اگر عدد بیشتری را نشان دهد قیمت آپشن‌ها گران‌تر می‌شود.

VIX معیار برای معامله‌گران عدد ۲۱ است. در زمان انتشار این خبر، این شاخص به عدد ۱۴ کاهش یافته بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)