0

0

ماینرهای عمومی بیت کوین تمام کوین‌هایی را که در سال ۲۰۲۲ استخراج کردند فروختند

استخراج‌کنندگان عمومی بیت‌کوین (BTC) تقریباً ۱۰۰ درصد از کل بیت‌کوینی را که در طول سال ۲۰۲۲ استخراج کرده‌ بودند، فروختند. این حرکت منجر به بحث‌هایی در مورد اینکه آیا این فروش باعث ایجاد یک روند منفی دائمی برای قیمت بیت‌کوین خواهد شد یا خیر، شده است.

ماینرهای عمومی بیت کوین تقریباً تمام کوین‌هایی را که در سال ۲۰۲۲ استخراج کرده بودند فروختند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

تحلیلگر تام دانلیوی (Tom Dunleavy) از شرکت تحقیقاتی بلاک چین Messari این داده‌ها را در تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) در توییتی به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تقریباً ۴۰۳۰۰ بیت کوین از ۴۰۷۰۰ بیت کوینی که توسط Riot ،Bitfarms Cleans Park ،Marathon ،Hut8 ،HIVE ،Core Scientific ،Iris Energy ،Argo و Bit Digital از ۱ ژانویه (۱۱ دی) تا ۳۰ نوامبر (۹ آذر) استخراج شده‌اند، به فروش رفته‌اند.

ذخایر هولدشده‌ی شرکت‌های ماینینگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، به‌ویژه در طول ماه نوامبر، زیرا صنعت کریپتو از فروپاشی صرافی FTX تأثیر نامطلوبی پذیرفت.

دانلیوی معتقد است ماینرها به‌طور مداوم بیت کوین تازه تولیدشده را می فروشند و همین امر بر قیمت این ارز دیجیتال پیشرو فشار نزولی وارد می‌کند.

با‌این‌حال، برخی از مفسران مانند مدیرعامل سابق BitMEX، آرتور هیز (Arthur Hayes)، معتقدند فشار فروش ناشی از افزایش فروش ماینرهای بیت کوین ناچیز است.

او در یک پست وبلاگی اظهار داشت:

حتی اگر ماینرها تمام بیت کوینی را که هر روز تولید می‌کنند بفروشند، باز تأثیر آن‌چنانی بر بازار نخواهد گذاشت.

داده‌های Bitcoin Visuals نشان می‌دهد در تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) حجم معاملات روزانه بیت کوین ۱۲.۲ میلیارد دلار بوده است، در‌حالی‌که خروجی ماینرها در همان روز طبق سایت تحلیلی CryptoQuantء ۹۱۹ بیت کوین (۱۵.۳۵ میلیون دلار) بود که تنها ۰.۱۳٪ از کل حجم معامله را نشان می‌دهد.

ذخایر ماینر در ماه دسامبر اندکی افزایش یافته و نزدیک به ۱ درصد تخمین زده شده است. به نظر می رسد وضعیت برای ماینرها در حال تثبیت شدن باشد.

ماینرها در طول سال با جریان‌های مخالف بسیاری از جمله قیمت بالای برق، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و مشکلات استخراج بالاتر از درآمد خود روبه‌رو بوده‌اند.

با افزایش هزینه تولید برای ماینرها درحالی‌که قیمت بیت کوین در حال کاهش است، ماینرهایی مانند Core Scientific مجبور شده‌اند برخی از ذخایر خود را با ضرر به فروش برسانند تا فعالیت‌های جاری و تلاش‌های خود را برای توسعه تأمین کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)