0

0

افت بازار کریپتو همزمان با اعلام پوتین از احتمال وقوع جنگ هسته‌ای

ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه در جلسه شورای حقوق بشر اظهار داشت که خطر وقوع جنگ هسته‌ای در حال افزایش است. بیانات اخیر وی تعدادی از ارزهای بازار کریپتو را دستخوش تغییر کرد.

به‌هم ریختگی بازار کریپتو همزمان با اعلام پوتین از افزایش احتمال وقوع جنگ هسته‌ای
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در نشست تلویزیونی شورای حقوق بشر در روز چهارشنبه (۱۶ آذر)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، یک به‌روزرسانی جامع علنی از جنگ ارائه کرد. وی صراحتاً اعلام کرد احتمال وقوع جنگ هسته‌ای بسیار بالاست، و تأکید کرد که روسیه “به سیم آخر نزده” است، بلکه در صورت نیاز استفاده از تجهیزات هسته‌ای خود را اقدامی کاملاً دفاعی می‌داند.

اشاره‌ی پوتین به آمریکا

پوتین افزود که ایالات متحده سلاح‌های هسته‌ای به اصطلاح «تاکتیکی» خود را در کشورهای دیگر مستقر کرده است و روسیه نیز در مقابل از قلمرو و متحدانش «با تمام قوا» محافظت خواهد کرد.

این حرف پوتین اشاره‌ای بود به این تصور که چندین تاکتیک هسته‌ای ایالات متحده توسط متحدان دفاعی ناتو در اروپا میزبانی می‌شوند، از جمله در قلمرو متحدانی که تا شرق ترکیه گسترش دارند.

بله، ما این کار را با روش ها و ابزارهای مختلف انجام خواهیم داد. البته در وهله‌ی اول، نظرمان بر استفاده از تجهیزات کمتر مخرب است، اما اگر راه دیگری برای ما باقی نگذارند، ناچاریم با تمام ابزاری که در اختیار داریم از خود دفاع کنیم.

در این جلسه، پوتین همچنین اظهار داشت:

از لحاظ تجهیزات هسته‌ای در مقایسه با دیگر کشورها در جایگاه بالاتر و پیشرفته‌تری قرار داریم.

جنگ ادامه‌دار روسیه در اوکراین

پوتین در جریان نشست شورای حقوق بشر با دیگر مقامات بلندپایه تلاش کرد به شایعات مداوم در مورد دومین بسیج نظامی خود در سال ۲۰۲۳ پایان دهد. پس از فراخوانی ۳۰۰۰۰۰ سرباز ذخیره قبلی برای عملیات اوکراین، وی اظهار داشت که نیازی به فراخوانی بیشتر نیست.

وی بر اهمیت انجام عملیات تا تکمیل آن برای دستیابی به اهدافی که قبلاً علناً اعلام کرده بود، تأکید کرد:

روسیه می‌تواند تنها ضامن تمامیت ارضی اوکراین باشد. اما این تصمیم به رهبران جدید اوکراین بستگی دارد.

 واکنش بازار کریپتو

پس از انتشار این خبر حاشیه‌ای، بازار کریپتو دستخوش تغییر شد و بیت کوین و اتریوم هر دو به میزان ۰.۱ درصد در چند ساعت گذشته افت کردند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)