0

0

سود ۲۰ درصدی ریپل (XRP) با آغاز شمارش معکوس تصمیم‌‌گیری SEC

سود ۲۰ درصدی ریپل (XRP) با آغاز شمارش معکوس تصمیم‌‌گیری SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در زمان انتشار این خبر، XRP با ۰.۴۲۶۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۳، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش قیمت به دنبال بازگشت ارزش بازار کریپتو به سطح بیش از یک تریلیون دلار است که نشان‌دهنده جبران ضررهای ناشی از سقوط صرافی FTX است.

در گفتگوی اخیر، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل Ripple Labs ابراز امیدواری کرد که دعوای دو ساله Ripple در مقابل SEC در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حل‌وفصل خواهد شد. او ابراز داشت که با توجه به قوانین و شرایط موجود، ریپل نسبت به شانس خود در برد این پرونده خوش‌بین است.

جالب توجه است که پس از ادعای گارلینگهاوس در مورد تاریخ این محکمه، XRP از سطح مقاومت مهم ۰.۳۹ دلار عبور کرد و اکنون با قیمت ۰.۴۲۶۵ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال

با توجه به شاخص RSI و AO، گاوها عامل این رشد قیمت بودند. با این حال، شاخص OBV عکس آن را نشان می‌دهد. شکستن بالاتر از سطح پیشنهادی ممکن است منجر به صعودی دیگر در XRP شود.

 با این تفاسیر، اگر قرار بود تنها به داده‌های زنجیره‌ای تکیه کنیم، همه‌چیز خوب پیش نمی‌رفت. طبق آمار سایت Santiment، رشد شبکه همچنان رو به کاهش است، که نشان می‌دهد هنوز پذیرش کاربر را ندارد. حتی شاخص سرعت نیز که از زمان اخبار مربوط به حل و فصل دعوی در ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) افزایش یافته بود، اکنون به‌شدت کاهش یافته است.

 اعتماد سرمایه‌گذاران کم شده است، همانطور که از هفته‌های قبل نیز چنین احساسات منفی‌ای بر آنها حاکم بوده است.

نتیجه اقدام SEC علیه ریپل در رابطه با وضعیت XRP ممکن است پیامدهای قابل‌توجهی برای صنعت ارزهای دیجیتال ایالات متحده داشته باشد. مقرراتی که طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال را به عنوان کالا یا اوراق بهادار تنظیم می‌کند، همچنان مبهم است.

پیش از این، در پاسخ به ادعای یکی از کاربران توییتر، دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری ریپل، توضیح داد که چرا XRP باید به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود.

XRP یک کالای خام است که در معاملات استفاده می‌شود، و یک XRP معادل هر XRP دیگر در نظر گرفته می‌شود. این دقیقاً تعریفی است که ما از «کالا» داریم. به همین خاطر الزامات قانونی افراد و نهادهای دیگر نمی‌تواند مانع از ماهیت اصلی ریپل به عنوان یک کالا شود و ارزشی دیگر برایش تعریف کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)