0

0

شایعاتی مبنی بر ایجاد توکن بومی ‌توییتر به نام «توییتر کوین» به گوش می‌رسد!

کارشناسان فناوری آنلاین ادعا می‌کنند پروژه‌ای جدید را در توییتر کشف کرده‌اند که از آن تحت عنوان توییتر کوین (Twitter Coin) یاد می‌شود.

شایعاتی از ایجاد توکن بومی ‌توییتر به نام «توییتر کوین» به گوش می‌رسد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کاربران رسانه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر اینکه توییتر به دنبال معرفی دارایی دیجیتال بومی خود به نام «توییتر کوین» است را در جامعه کریپتوکارنسی منتقل می‌کنند. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این توکن برای پرداخت‌ها و انعام دادن (Tipping) در این پلتفرم استفاده شود.

برخی منبع اول این گزارش را شخصی به نام نیما اوجی (Nima Owji) معرفی می‌کنند که یک حساب کاربری در توییتر به منظور بررسی درز اطلاعات از برنامه‌های مختلف را اداره می‌کند.

در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) ۲۰۲۲، او یک اسکرین‌شات از آنچه که به نظر می‌رسید نمونه اولیه رابط کاربری توییتر است، منتشر کرد. در این عکس گزینه کوینز (Coins) برای انعام دادن و همچنین لوگو توییتر روی یک کوین به‌وضوح قابل مشاهده است.

سایرین نیز به توییت‌های جین منچون ونگ (Jane Manchun Wong) محقق فعال در حوزه‌ی فناوری اشاره کرده‌اند. او ادعا کرده است که از نسخه خاصی از برنامه وب توییتر کد‌هایی استخراج کرده تا اطلاعاتی مشابه به آنچه اوجی ادعا کرده بود را پیدا کند. البته از زمان انتشار این توییت توسط ونگ، پست او و حساب کاربری‌اش به دلایل نامعلومی از توییتر حذف شده‌اند.

همچنین از آن زمان انبوهی از پست‌ها تحت هشتگ TwitterCoin منتشر شده است و بسیاری از کاربران در این باره هیجان‌زده بودند. اما در نهایت با وجود ایلان ماسک در رأس قدرت توییتر، هیچ جای تعجبی وجود ندارد که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی با تغییر سیستم‌های مالی بر روی نوع جدیدی از پرداخت کار کند.

در توییت منتشرشده از حساب کاربری @WoodyLightyearx در تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذر) ۲۰۲۲ نیز به این موضوع اشاره شده است:

بحث‌های داغی حول محور توییتر کوین در جریان است و اکنون این موضوع به‌صورت جهانی ترند شده است. بدون شک توییتر برای ادغام یک سیستم متشکل از پرداخت فیات و کریپتو به صورت همزمان سخت در تلاش است. قطعاً در بخش پرداخت کریپتو #TwitterPiPayment مناسب‌ترین گزینه است. هیچ گزینه بهتر از Pi وجود ندارد. البته زمان صحت این گمانه‌زنی‌ها را مشخص خواهد کرد.

اعضای جامعه پرشور دوج کوین نیز در توییتر و ردیت (Reddit) سعی کرده‌اند با اتصال این نقاط به یکدیگر به تصویر واضح‌تری دست یابند. با توجه به پشتیبانی طولانی ‌مدت ماسک از میم کوین DOGE، برخی همچنان امیدوارند که Twitter Coin فقط یک نام بومی برای Dogecoin باشد. توییت منتشرشده از حساب کاربری @pythadoge در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۰۲ نیز با اشاره به این موضوع می‌گوید:

عنوان #TwitterCoin فقط نام مستعاری است به منظور استفاده نکردن از اسم #dogecoin

ماسک در مورد موضوعی مشابه در ۴ دسامبر به ۲.۱ میلیون شنونده پیشنهاد کرد که همچنان علاقه‌مند به ادغام دارایی‌های رمزنگاری‌شده با پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر است.

او گفت:

این اتفاق برای توییتر یک مسأله کاملا عادی خواهد بود که پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن به‌صورت فیات و کریپتو صورت بگیرد.

در چند سال گذشته توییتر به‌تدریج فرآیند ادغام‌ سیستم پرداخت خود را گسترش داده است و در حال حاضر از انعام فیات در کنار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) که در سپتامبر ۲۰۲۱ به این سیستم اضافه شدند، پشتیبانی می‌کند.

از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در ماه اکتبر امسال، ماسک بر مجموعه‌ای از تغییرات در توییتر از جمله سیاست سانسور، افشای اطلاعات و فعالیت‌های ربات‌ها نظارت داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)