0

0

بنکمن-فرید در باهاما “تحت‌نظر” است و قصد فرار به دبی را دارد!

بنکمن-فرید و هم‌بنیانگذارش، گرِی وانگ، و مدیر مهندسی نیشاد سینگ در باهاماس و “تحت نظارت” نهادهای محلی هستند.

بنکمن-فرید در باهاماس
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به گزارش یک منبع آشنا، ۳ مدیر پیشین FTX درست مثل مدیرعامل Alameda Research، کارولین الیسون (Caroline Ellison)، به دنبال راهی برای گریختن به دبی هستند که “هیچ قرارداد استردادی با ایالات متحده” ندارد.
این منبع که خواست ناشناس بماند گفت “در حال حاضر ۳ نفر از آنها یعنی سَم، گَرِی و نیشاد در باهاما تحت نظرند، و این خروج آن‌ها را سخت می‌کند.
این منبع همچنین فاش کرد که الیسون هم‌اکنون در هنگ‌کنگ به سر می‌برد و احتمالاً قصد دارد خودش را به دبی برساند.
در فضای توییتر نیز همین موضوع در جمعی به نام “میزگرد کریپتویی” به میزبانی ماریو نافال و یک میهمان مورد بحث قرار گرفت که به نقل از منابع معتمد، بنکمن-فرید توسط نهادهایی در “فضایی محبوس” در برج آلبانی نگهداری می‌شود؛ اقامتگاهی لوکس که در New Providence باهاما واقع شده است.

وقایع پشت سقوط FTX

شایعه‌ای تأییدنشده هم احتمال می‌دهد که بنکمن-فرید در حال حاضر به پدرش جوزف بنکمن-فرید ملحق شده است.
شایعات مبنی بر دستگیر شدن بنکمن-فرید روی باند فرودگاه باهاما ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) دست به دست می‌شد؛ با استناد بر اینکه جت شخصی بنکمن-فراید برای ۴۰ دقیقه زمین‌گیر شده بود، آن هم در حالی که در مسیرش از میامی به سمت ناساو حرکت می‌کرد.

۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) پس از ردیابی مختصات پرواز بنکمن-فرید توسط کاربران توییتر از طریق سایت ردیابی پرواز ADS-B، مشخص شد که وی در ساعات اولیه صبح در بوئنوس آیرس فرود آمده است.
کمی بعدتر در همان روز بنکمن-فرید در پیامی به رویترز گمانه‌زنی‌های مبنی بر پروازش به آرژانتین را رد و ادعا کرد که او همچنان در باهاما به سر می‌برد.
مدیرعامل پیشین FTX متهم ردیف اول یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های صنعت کریپتو است.
وال‌استریت ژورنال ۹ نوامبر (۱۸ آبان) در گزارشی اظهار کرد که وزارت دادگستری و سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در حال تحقیق بر روی فروپاشی این صرافی رمزارزی هستند.
۱۰ نوامبر دپارتمان حفاظت و نوآوری مالی (DFPI) ایالت کالیفرنیا اعلام کرد تحقیقات درباره “شکست آشکار” این صرافی را آغاز خواهد کرد.
تقریباً ۱۳۰ شرکت در گروه FTX، شامل FTX Trading، FTX US و Alameda Research از تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)