0

1

یک نهنگ متعلق به عصر ساتوشی پس از ۱۰ سال بیدار شد

یک آدرس غیرفعال بیت کوین که به دوران ساتوشی ناکاموتو متعلق است پس از 10 سال فعال شد. این آدرس حاوی 678 واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر 43.9 میلیون دلار بود که پس از فعالیت دوباره آنها را به دو کیف پول مختلف انتقال داد.

فعالیت عجیب یک نهنگ بیت کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

داده‌های آنچین نشان می‌دهد این کیف پول ابتدا 625.43 بیت کوین را به آدرسی که با bc1qky شروع می‌شود منتقل کرده و سپس باقی کوین‌ها را به آدرس bc1qdc فرستاده است.

ارز دیجیتال

فعالیت دوباره کیف پول‌های قدیمی، به ویژه آنهایی که به عصر ساتوشی ناکاموتو برمی‌گردند اغلب کنجکاوی زیادی در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. اصطلاح «عصر ساتوشی» به روزهای اولیه پس از اختراع بیت کوین برمی‌گردد که خالق آن، یعنی ساتوشی ناکاموتو همچنان در فضای اینترنت فعالیت می‌کرد. برخی گمانه‌زنی‌ها وجود دارد که کیف پول‌های آن زمان به نحوی با شخص ساتوشی در ارتباط هستند.

یکی از این کیف پول‌ها در ماه آگوست سال گذشته، تقریبا پس از 14 سال خواب مجددا فعال شد و 1005 بیت کوینی که در سال 2010 استخراج شده بود را منتقل کرد. این تراکنش در آن زمان سروصدای زیادی به پا کرد و بسیاری معتقد بودند خود ساتوشی ناکاموتو این کوین‌ها را منتقل کرده است. با این حال، کارشناسان معتقدند این تراکنش به احتمال زیاد به ماینرها یا خریداران اولیه بیت کوین مربوط بوده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت فورچون، در مجموع 1.75 میلیون آدرس بیت کوین برای بیش از یک دهه غیرفعال باقی مانده‌اند و بسیاری از آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از این ارز دیجیتال هستند. بر اساس این گزارش، این کیف پول‌ها روی هم رفته 1،798،681 واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر 121 میلیارد دلار در اختیار دارند.

تفکیک آدرس‌های غیرفعال بیت کوین - منبع: Chainalysis
تفکیک آدرس‌های غیرفعال بیت کوین – منبع: Chainalysis

طی سال‌های گذشته، کیف پول‌های مختلفی از عصر ساتوشی فعال شده و دارایی خود را منتقل کرده‌اند. همچنین برخی از این کیف پول‌ها، کوین‌های خود را به صرافی‌های ارز دیجیتال فرستاده‌اند که نشان می‌دهد این سرمایه‌گذاران پس از گذشت یک دهه، به دنبال برداشت سود خود از بازار هستند.

خرید ارز دیجیتال
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)