0

0

کمیته SEC خواستار «اقدامی تهاجمی» علیه صنعت کریپتو شد!

کمیته مشاوره سرمایه‌گذارِ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۶ آوریل (۱۷ فروردین) نامه‌ای به گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC ارسال کرد و از آژانس فدرال خواست تا به اقدامات تهاجمی خود علیه بازیگران بد صنعت کریپتو که اوراق بهادار ثبت‌نشده عرضه می‌کنند، ادامه دهد. در این نامه آمده کمیته معتقد است «تقریباً همه» ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار مالی هستند.

درخواست اقدام تهاجمی از SEC علیه صنعت کریپتو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کمیته مشورتی در این نامه نوشت: «SEC باید نسبت به شرکت‌هایی که قوانین اوراق بهادار فدرال را در فضای کریپتو نقض می‌کنند، از جمله، ناشران، متولیان و پلتفرم‌های ثبت‌نشده‌ای که خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند، سختگیرانه عمل کند.»

خرید ارز دیجیتال

این کمیته اظهار کرد بازیگران زیادی در بخش کریپتو که فعالیت‌های غیرقانونی دارند، ضررهای قابل توجهی را به سرمایه‌گذاران وارد کرده‌اند؛ بسیاری از آنها معامله‌گران خردی هستند که به دنبال سوددهی سریع‌اند.

کمیته با اشاره به دیدگاه گنسلر که معتقد است تمام رمز ارزها به جز بیت کوین اوراق بهادار هستند، نوشت: «به عقیده ما تقریباً همه، اگر نگوییم همه، ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار هستند و پلتفرم‌ها و متولیانی که با آن‌ها سروکار دارند نیز تحت قوانین فدرال اوراق بهادار جهت محافظت از دارایی سرمایه‌گذاران هستند.

این کمیته مشورتی توصیه کرد که SEC باید با هر قانونی که معافیت‌های ویژه‌ای را برای دارایی‌های رمزنگاری ایجادکند، مخالفت کند.

در ماه فوریه، SEC صرافی کریپتویی Kraken را به دلیل ارائه خدمات استیکینگ ارز دیجیتال ۳۰ میلیون دلار جریمه کرد، زیرا معتقد است این سرویس اوراق بهادار ثبت‌نشده است. در همان ماه، SEC گفت که ممکن است علیه Paxos ناشر استیبل کوین بایننس USD، اقدامی قانونی انجام دهد، زیرا این توکن را نوعی اوراق بهادار ثبت‌نشده می‌داند.

رگولاتور فدرال در ماه مارس به صرافی Coinbase در مورد اقدام قانونی احتمالی علیه این صرافی به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار با خدمات استیکینگ خود هشدار داد. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، رئیس Coinbase در توییتی گفته بود که خدمات استیکینگ این صرافی اوراق بهادار نیست.

تام ایمر( Tom Emmer)، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، در پادکستی از گنسلر انتقاد کرده و گفته است که رئیس SEC «اگرچه در حال حذف کردن بازیگران واقعاً بد این صنعت است، اما به‌طور کورکورانه دارد جامعه ارزهای دیجیتال را با اقدامات اجرایی خود از هم می‌پاشد.»

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)