0

2

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ساتوشی ناکاموتو را به دادگاه احضار می‌کند

در توییتی از یک کاربر (Ashcryptoreal@) آمده SEC به‌تازگی شکایتی علیه بیت کوین تنظیم کرده و به ساتوشی ناکاموتی اخطار داده تا در دادگاه حضور یابد.

احضار ساتوشی به دادگاه
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

دلیل این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هنوز مشخص نیست. اما SEC در شکایتی که اخیراً از صرافی‌های کوین‌بیس و بایننس داشته مدعی بوده که بسیاری از ارزهای دیجیتالی که در این صرافی‌ها معامله می‌شوند، اوراق بهاداری هستند که باید در رگولاتور ایالات متحده ثبت می‌شدند. البته این سازمان تنها برای بیت کوین استثنا قائل شده و آن را کالا در نظر گرفته است.

خرید ارز دیجیتال

این ادعا سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده تا علیرغم آشفتگی‌هایی که در اثر شکایت SEC از این دو صرافی در فضای کریپتو به وجود آمده به بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین رجوع کنند.

اگرچه هیچ قانونی وجود ندارد که بیان کند آیا بیت کوین یک اوراق بهادار است یا خیر، اما گری گنسلر رئیس SEC و همچنین رئیس پیشین این سازمان جی کلیتون (Jay Clayton) در سخنرانی‌های عمومی متعددی اعلام کردند معتقدند بیت کوین در دسته داریی‌های اوراق بهاداری قرار نمی‌گیرد. چراکه بیشتر سرمایه‌گذاران آن را کالایی مانند طلا یا گندم در نظر می‌گیرند.

وایت پیپر ارز دیجیتال بیت کوین از اواخر سال ۲۰۰۸ زمانی که بنیانگذار این کوین متن آن را به آدرس ایمیل‌های بسیاری در جامعه کریپتو ارسال کرد، در دسترس است.

شایان ذکر است این بنیانگذار هنوز هویت واقعی خود را فاش نکرده و نام مستعار ساتوشی ناکاموتو را برای خود برگزیده است. این نام مستعار همواره همراه بیت کوین بوده و تا به امروز هیچکس نتوانسته هویت دقیق این بنیانگذار مرموز را تأیید کند.

ساتوسی در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ شبکهٔ بیت کوین را تأسیس کرد و اولین کسی بود که اولین بلاک بیت کوین را از این شبکهٔ توزیع‌شده استخراج کرد. تئوری‌های زیادی وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها بر این عقیده‌اند  که ظاهر شدن ناگهانی شخصیتی مانند ساتوشی بر بازار ارزهای دیجیتال و همچنین امنیت دارایی‌ها تأثیری منفی خواهد گذاشت.

در طی این سال‌ها هویت واقعی ساتوشی همواره موضوعی جنجالی و داغ بوده است. در این بین برخی افراد نیز ادعا کردند که ساتوشی هستند. اما جای تعجب ندارد، همه عاشق فهمیدن اسرار و ناشناخته‌ها هستند. در مورد بیت کوین چیزی که بیشتر از همه ما را علاقه‌مند به دانستن هویت واقعی خالق آن می‌کند حجم عظیم بیت کوینی است که وی در اختیار دارد. آیا روزی خواهد رسید که این شخصیت به طور ناگهانی ظاهر شود و بیت کوین‌ها به بازار سرازیر شوند و بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر بگذارند؟

نظریه دیگر این است که خالق بیت‌کوین می‌دانست که اگر هویت خود را فاش کند، مقامات به دنبال آن خواهند رفت. بیت کوین موفق‌ترین رمزارز جهان است، اما از نظر ناظران مالی همچنان فاصله زیادی تا جایگزین شدن با ارز فیات دارد. ناکاتومو از مخالفان خود آگاه است. دولت‌ها مطمئناً آن را تهدیدی علیه سیاست پولی خود می‌پندارند.

بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)