0

0

تیر خلاص سولانا برای شلوغی شبکه؛ بروزرسانی نسخه 1.18 خرداد ماه انجام می‌شود

بروزرسانی نسخه 1.18 سولانا قرار است با هدف برطرف کردن مشکلات ناشی از شلوغی شبکه سولانا و متوقف شدن آن صورت گیرد و زیرساخت‌های این بلاکچین را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اگر در سال‌های اخیر اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، بدون شک، با اخبار مربوط به قطعی شبکه سولانا مواجه شده‌اید. بلاکچین سولانا در سال‌های گذشته چندین بار دچار قطعی شده و به همین خاطر با انتقادات بسیار زیادی رو به روست.

تیم توسعه شبکه بلاکچینی سولانا اعلام کرد بروزرسانی مهمی را در تاریخ 27 می (7 خرداد 1403) در نسخه بتای شبکه اصلی خود انجام خواهد داد. بروزرسانی نسخه 1.18 سولانا قرار است با هدف برطرف کردن مشکلات ناشی از شلوغی شبکه سولانا و متوقف شدن آن صورت گیرد و زیرساخت‌های این بلاکچین را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

ارز دیجیتال

در یکی دو ماه گذشته، همزمان با رونق گرفتن میم کوین‌ها در شبکه سولانا، این بلاکچین دوباره با مشکلات متعددی مثل ازدحام، انجام نشدن تراکنش‌ها و قطعی مواجه شده که سر و صدای بسیاری از کاربران را درآورده است. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان می‌گویند شیوع ربات‌های معاملاتی یکی از عوامل اصلی افزایش تراکنش‌های ناموفق در شبکه سولانا بوده است.

در واکنش به این مشکلات، تیم توسعه شبکه سولانا اعلام کرد مجموعه‌ای از بروزرسانی‌ها را با هدف رفع معضل تراکم و شلوغی شبکه، در این بلاکچین اجرایی می‌کند. بروزرسانی نسخه 1.18.11 در تاریخ 13 آپریل با همکاری شرکت آنزا (Anza) در شبکه مربوط به توسعه‌دهندگان سولانا معرفی شد. در حال حاضر نیز ولیدیتورها در حال آزمایش نسخه 1.18 هستند تا مشکلات احتمالی آن را کشف کنند.

خرید سولانا

بر اساس رودمپی که توسط تیم توسعه سولانا منتشر شده است، انتظار می‌رود بروزرسانی نسخه 1.18 سولانا در تاریخ 27 می 2024 در شبکه اصلی انجام شود. با این حال، در صورت وقوع هرگونه مشکل در فاز آزمایشی، این بروزرسانی ممکن است به زمان دیگری موکول شود.

برنامه سولانا برای راه‌اندازی بروزرسانی 1.18
برنامه سولانا برای راه‌اندازی بروزرسانی 1.18

تیم توسعه سولانا در تاریخ 15 آپریل نیز از بروزرسانی نسخه 1.17.31 با هدف رفع ازدحام و شلوغی شبکه رونمایی کرد و از ولیدیتورهای این شبکه خواست تا در اسرع وقت از این بروزرسانی استفاده کنند. این بروزرسانی نسخه ابتدایی ورژن 1.18 است. به گفته توسعه‌دهندگان سولانا، در نسخه نهایی، اولویت تایید تراکنش‌ها با ولیدیتورهایی خواهد بود که حجم استیکینگ قابل توجهی در شبکه دارند چراکه این افراد به خاطر جلوگیری از اسلشینگ توسط شبکه، تنها تراکنش‌های مطلوب را تایید و از هجوم تراکنش‌های مخرب و اسپم جلوگیری می‌کنند.

علیرغم تلاش توسعه‌دهندگان سولانا برای بهبود وضعیت این شبکه بلاکچینی و برطرف ساختن مشکلات آن، قیمت ارز دیجیتال SOL از ابتدای ماه جاری بیش از 22% کاهش یافته و در حال حاضر در کانال 158 دلاری معامله می‌شود.

نمودار سولانا - منبع: TradingView
نمودار سولانا – منبع: TradingView

منبع خبر: Beincrypto

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)