0

0

رونمایی سولانا از پروژه‌های جدید خود در رویداد Breakpoint

سولانا بریک پوینت (Solana Breakpoint) یک کنفرانس چهار روزه است که اجرای آن از ۴ نوامبر (۱۳ آبان) تا ۷ نوامبر (۱۶ آبان) برنامه‌ریزی شده است. ۱۳ هزار نفر به صورت همزمان در ۴ مکان از پیش تعیین شده در این کنفرانس شرکت کردند.

سولانا از آغاز همکاری با گوگل، ساخت گوشی‌های هوشمند و فروشگاه Web3 خود رونمایی کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در طول این گردهمایی سالانه اکوسیستم سولانا در رویداد Breakpoint 2022 در شهر لیبسون، این شبکه در تلاش خود برای تبدیل شدن به جریان اصلی فضای دارایی‌های دیجیتال، مجموعه‌ای از اعلامیه‌های جدید را ارائه کرد. خبرگزاری‌های حاضر در این کنفرانس بینش‌هایی را در مورد نقشه راه Solana در آینده به اشتراک گذاشتند، که شامل ساخت تلفن‌های هوشمند، ایجاد فروشگاه‌های dApp و مشارکت با Google Cloud و غیره است.

QR کدهای هدیه وGeoNFTهای موجود در فروشگاه سولانا

خبر خوشحال‌کننده‌ای که تیم‌های خبری حاضر در این رویداد از آن پرده برداشتند این بود که راج گوکال (Raj Gokal) یکی از بنیانگذاران سولانا و آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) بنیانگذار آزمایشگاه سولانا (Solana Labs)، نیز در این رویداد حضور داشتند. بلافاصله پس از صحبت‌های آن‌ها ویب هو نوربی (Vibhu Norby) مدیرعامل و بنیانگذار Solana Spaces، روی صحنه رفت تا یک سخنرانی تعاملی را ارائه دهد و در عین حال از شرکت کنندگان خواست تا با اسکن QR کدها در یک Giveaway شرکت کنند.

نوربی در ادامه از احداث فروشگاه سولانا در میامی پرده‌برداری کرد و ویدئویی از افرادی که در حال بازدید از فروشگاه هستند را به نمایش گذاشت. علاوه‌براین، او اعلام کرد:

اکنون هر کسی، در هر مکانی می‌تواند فروشگاه Solana خود را بسازد.

نوربی ضمن توضیح روند ساخت فروشگاه Solana، راه‌اندازی GeoNFTها را به بعنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) اعلام کرد که به کاربران اجازه می‌دهد منطقه‌ای در شهر خود را برچسب جغرافیایی (Geo Tag) کنند. وی در ادامه توضیح داد:

اگر GeoNFT دارید، می‌توانید آن را به‌صورت یک به یک، به‌علاوه‌ی حقوق انحصاری باز کردن فروشگاه Solana در آن منطقه، بازخرید کنید.

هدف سولانا از ارائه GeoNFTها، توانمندسازی کارآفرینان انفرادی است که می‌خواهند وارد این تجارت شوند.

پیش سفارش اسمارت فون‌های سولانا در اوایل سال آینده

تیم موبایل سولانا هنگام معرفی گوشی‌های هوشمند خود گفت:

این گوشی برای مردم ساخته شده است.

 همانطور که از خبر‌ها می‌توان دریافت، پیش‌سفارش تلفن‌های همراه سولانا در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. با این حال این شرکت هنوز تاریخ رسمی برای در دسترس بودن آن‌ها برای عموم اعلام نکرده است.

ویژگی متمایزکننده تلفن هوشمند سولانا در توانایی آن در ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی کیف پول‌های کریپتو نهفته است. گوشی هوشمند Solana  از چیپست Qualcomm مجهز به SoC مبتنی بر فناوری Arm بهره می‌برد که امکان بهره‌وری بالاتر آن را فراهم می‌کند. تا کنون فقط تصاویری از این گوشی هوشمند که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است.

فروشگاه برنامه‌های غیر متمرکز سولانا (Solana dApp store)

سولانا با آماده شدن برای تسخیر کردن Web3، از راه‌اندازی فروشگاه Solana dApp پرده برداشت. در طول این کنفرانس سخنگوی سولانا بر نیاز به ایجاد تجربه کاربری خوب در Web3 تأکید کرد.

فروشگاه سولانا dApp با حمایت از این هدف قول می‌دهد که هزینه‌ها، درآمدها و کارمزد‌ها را حذف کند. علاوه‌براین، این شرکت به حاضرین علاقه‌مند خود در کنفرانس نوید این را داد تا عرضه خدمات در این فروشگاه در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شود.

فضای ابری گوگل (Google Cloud) به‌زودی به یک گره اعتبارسنجی برای شبکه سولانا تبدیل می‌شود

در حالی که اعلامیه‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مجموعه‌ای از نقاط عطف را برای شبکه Solana نشان می‌دهند، مشارکت این اکوسیستم با Google Cloud ظاهراً بیشتر توجه فعالین حوزه دارایی‌های دیجیتال را به خود جلب کرده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از رویداد Breakpoint، پلتفرم Google Cloud در حال ساخت یک اعتبارسنج Solana برای مشارکت و اعتبارسنجی در این شبکه است. موتور گره بلاک چین Google Cloud که برای اولین بار در ۲۷ اکتبر معرفی شد، از سال ۲۰۲۳ در زنجیره سولانا قابل استفاده خواهد بود. این ادغام به کاربران این امکان را می‌دهد که یک گره Solana اختصاصی را در Cloud راه‌اندازی کنند.

علاوه‌براین، Google Cloud داده‌های Solana را فهرست‌بندی می‌کند و آن‌ها را تا سال آینده به یک انبار داده کاملاً مدیریت‌‌شده و بدون سرور یا همان BigQuery می‌آورد که این امر دسترسی توسعه‌دهندگان Solana را به داده‌های تاریخی آسان‌تر می‌کند.

در ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) کاربران Solana SOL توسط هکرها از طریق یک به‌روزرسانی امنیتی کیف پول جعلی در شبکه Solana مورد حمله قرار گرفتند. هکرها ایر دراپ‌های NFT را به کاربران با عنوان یک به‌روزرسانی امنیتی جدید کیف پول فانتوم (Phantom) می‌دادند. اما این به‌روزرسانی تقلبی یک بدافزار بود که برای سرقت دارایی‌های رمزنگاری شده آن‌ها طراحی شده بود. کاربرانی که گرفتار هک به‌روزرسانی جعلی فانتوم شدند، شاهد دانلود بدافزاری از GitHub بودند که سعی می‌کرد اطلاعات مرورگر، تاریخچه، کوکی‌ها، رمزهای عبور، کلیدهای SSH و سایر اطلاعات‌شان را به سرقت ببرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)