0

0

سرمایه هم‌بنیان‌گذار Terra توسط نهادهای قضایی کره جنوبی مسدود شد!

بنا به درخواست دادستان‌ها، حکم مسدودسازی دارایی‌های شین هیون-سونگ (Shin Hyun-seong) از هم‌بنیانگذاران شبکه ترا به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیون دلار توسط دادگاه ناحیه جنوبی سئول تأیید شد.

سرمایه هم‌بنیان‌گذار Terra توسط دولت کره جنوبی مسدود شد!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حالی که صرافی FTX توجه را از دیگر اکوسیستم‌های شکست‌خورده به سمت خود جلب کرد، نهادهای کره جنوبی به تلاش‌های خود برای بستن پرونده قربانیان اولین حادثه کریپتویی سال یعنی Terraform Labs، ادامه می‌دهند.

نزدیک به شش ماه پس از توقف رسمی بلاک چین Terra (LUNA)، نهادهای کره جنوبی حدود ۱۰۴.۴ میلیون دلار (۱۴۰ میلیارد وون) را از هم‌بنیان‌گذار این شرکت، شین هیون-سونگ به خاطر سوءظن نسبت به درآمدزایی‌های غیرمنصفانه مسدود کردند.

این ادعا به مشارکت شین در فروش توکن‌های ازپیش‌عرضه‌شده به سرمایه‌گذاران غیرمحتاط مربوط می‌شود.

با گزارش رسانه خبری محلی، YTN، دادگاه ناحیه‌ای به خاطر سوءظن‌ نسبت به درآمدزایی از فروش‌ غیرموجه لونا، دارایی‌های “ظاهراً مسروقه” را تا بررسی‌های بعدی مسدود کرده است.

وکیل این هم‌بنیانگذار ادعا می‌کند:

گزارشات مبنی بر فروش لونا در بالاترین قیمت و کسب سود توسط مدیرعامل، شین هیون-سونگ، و یا درآمدزایی وی از دیگر مسیرهای غیرقانونی صحت ندارد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

حفظ وجوه پیش از کیفرخواست، یکی از راه‌های مقابله با متهمین است تا از شر دارایی‌های مسروقه خلاص نشوند و ضربات و زیان‌های مالی بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان نیاورند.

 شین هم‌اکنون به دو اتهام توسط نهادهای کره‌ای تحت بازجویی است؛ درآمدزایی غیرمنصفانه از عرضه توکن‌های LUNA و TerraUSD (UST)، و درز اطلاعات تراکنش‌های مشتریان از “Chai” (اپلیکیشن پرداخت کره‌ای متصل به Terra) به Terraform Labs.

در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان)، دادستان‌های کره‌ای درخواست دادند تا هم‌بنیان‌گذار متهم به عنوان بخشی از تحقیقات درباره فروپاشی این شرکت، در دادگاه حاضر شود.

در هفته اول نوامبر، دادستان‌ها هم‌بنیان‌گذار Terra، دو کوآن (Do Kwon)، را به دستکاری قیمت ترا متهم کردند.

در بیانیه‌ای مکتوب، سخنگوی Terraform Labs اعلام کرد که :

بسیار ناامیدکننده است که می‌بینیم دادستان‌های کره‌ای همچنان تلاش می‌کنند تا قوانین بازار سرمایه را برای مطابقت با دستور کار خود تغییر داده و ادعاهای بی‌اساس خود را به کرسی بنشانند. احکام قضایی پیشین و بیانیه‌های صادرشده از سوی نهادهای مالی کره‌ای شامل FSC نشان می‌دهند که رمزارزها، اوراق سرمایه‌گذاری نیستند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)