0

3

کشف کلید رالی بعدی بیت‌ کوین؛ انتشار استیبل کوین بیشتر!

کشف کلید رالی بعدی بیت‌ کوین؛ انتشار استیبل کوین بیشتر!
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

دو شرکت استیبل کوین Tether و Circle در هفته گذشته، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار استیبل‌ کوین منتشر کردند. شرکت تحقیقات بازار ۱۰x Research معتقد است که ادامه انتشار استیبل کوین‌ها می‌تواند جرقه‌ای برای افزایش قیمت بیت کوین ایجاد کند.

به گفته مارکوس تیلن، محقق بازار در شرکت ۱۰x Research، افزایش انتشار استیبل کوین می‌تواند رالی بعدی بیت‌کوین را رقم بزند. مارکوس در ۱۴ آگوست اظهار داشت که در هفته گذشته، نزدیک به ۲.۸ میلیارد دلار توسط ارائه‌دهندگان استیبل‌ کوین Tether و Circle منتشر شد. این مساله نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران نهادی، سرمایه تازه‌ای را به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کنند. او افزود:

اگر انتشار استیبل کوین ادامه پیدا کند، می‌تواند منجر به حرکت صعودی بیت کوین شود.

رابطه اقتصاد کلان، بیت کوین و انتشار استیبل کوین

بیت کوین از ۹ آگوست، بین ۵۸۰۰۰ تا ۶۲۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. با این حال، برای شکستن مقاومت ۶۰۰۰۰ تا ۶۱۰۰۰ دلار، کاهش شاخص قیمت مصرف کننده (PPI) به خودی خود کافی نخواهد بود. (روز گذشته داده‌های شاخص PPI ایالات متحده با کاهش همراه بود). گزارش CPI ماه جولای، امروز منتشر می‌شود. CPI معیار اصلی فشارهای تورمی در ایالات متحده است. در صورتی‌که این شاخص نیز با PPI همسو شود؛ می‌توان به بهبود وضعیت بازار امیدوار بود.

مارکوس تیلن گفت در این رابطه گفت که افزایش پایدار قیمت بیت کوین، احتمالاً مستلزم خرید پول واقعی از طریق استیبل‌ کوین است. یعنی یک جریان قوی استیبل کوین برای پایدار کردن شکست ضروری است. به‌ویژه از آنجایی که سایر عوامل تاثیر کمتری بر رشد بیت‌ کوین در سال جاری داشته‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین با توجه به انتشار استیبل کوین
نمودار قیمت بیت کوین با توجه به انتشار استیبل کوین

استخراج استیبل کوین و قیمت بیت کوین

گزارش ۱۰x Research نشان می‌دهد که اگر بیت‌کوین بتواند بالای ۶۰هزار دلار باقی بماند، قیمت بیت‌ کوین امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اما بدون جریان‌های استیبل کوین قوی‌تر، این افزایش ممکن است شتاب خود را از دست بدهد.

انتشار استیبل کوین تتر و سیرکل

در ۱۳ آگوست، تتر یک میلیارد دلار USDT استخراج کرد. پائولو آردوینو (مدیر عامل Tether)، خاطرنشان کرد:

این انتشار بیشتر برای موجودی بود تا صدور فوری آن به بازار.

به گفته این شرکت، ارزش بازار تتر در هفته گذشته حدود یک میلیارد دلار افزایش یافته و آن را به رکورد ۱۱۵.۶ میلیاردی دلار رسانده است. در همین حال، ارزش بازار سیرکل از ابتدای ماه آگوست تا کنون ۴.۵% افزایش یافت و اکنون ۳۴.۵ میلیارد دلار استیبل کوین دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)