0

1

آزمایش توکن‌سازی سوئیفت و چین لینک با موفقیت به پایان رسید

طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام شد سیستم پیام‌رسان بین بانکی سوئیفت (SWIFT) و پلتفرم خدمات وب۳ چین لینک (Chainlink)، در آزمایش‌های اخیر خود با موفقیت ارزش توکن شده را در چندین بلاک چین خصوصی و عمومی منتقل کرده‌اند.

تکمیل آزمایش توکن‌سازی سوئیفت از طریق چین لینک
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده: «نتایج به دست آمده می‌تواند اصطکاک‌های موجود را که رشد بازارهای دارایی توکن‌شده را کُند می‌کند از بین ببرد و با تکامل در سطح جهانی به گسترش آنها کمک کند.»

در ماه ژوئن چین لینک و سوئیفت اعلام کردند با ده‌ها مؤسسه مالی همکاری خواهند کرد تا نحوه اتصال آنها به چندین شبکه بلاک چین را آزمایش کنند. بانک‌هایی چون BNP Paribas، BNY Mellon، The Depository Trust & Clearing Corporation و Lloyds Banking Group و … در این آزمایش‌ها با سوئیفت همکاری کردند.

ارز دیجیتال

مؤسسات مالی در سراسر جهان با هدف بهبود بازارهای مالی به طور فزاینده‌ای در حال آزمایش توکن‌سازی دارایی‌ها هستند. در گزارش اخیر اداره پول هنگ کنگ آمده که توکن سازی می‌تواند به بهبود کارایی و شفافیت در بازارهای اوراق قرضه کمک کند.

تام شک (Tom Zschach)، مدیر ارشد نوآوری در سوئیفت اظهار کرد: «برای اینکه توکن‌سازی پتانسیل خود را نشان دهد، مؤسسات باید بتوانند به‌طور یکپارچه با کل اکوسیستم مالی ارتباط برقرار کنند. آزمایش‌های ما به وضوح نشان داده‌اند که زیرساخت‌های ایمن و قابل اعتماد موجود سوئیفت می‌توانند آن نقطه مرکزی اتصال را فراهم کنند و موانع بزرگ در توسعه‌ توکن سازی را از بین ببرند».

سوئیفت در این آزمایشات از پروتکل قابل تعاملِ کراس چینیِ چین لینک (CCIP) برای ارتباط با بلاک‌چین‌های مختلف استفاده کرده است. CCIP چین لینک که برای کمک به ساخت برنامه‌ها و خدمات کراس چینی طراحی شده است، در ماه جولای فعال شد.

منبع: کوین دسک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)