0

4

مهم‌ترین نکات درباره اتریوم؛ از کاهش عرضه تا تقاضای ETFها

مهم‌ترین نکات درباره اتریوم
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

ETF های اسپات اتریوم آمریکا در روز ۲۳ می توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایید شده بودند. از آن زمان تا هفته گذشته، تاریخ شروع فعالیت این صندوق‌ها در هاله‌ای از ابهام بود. نهایتا در هفته گذشته، تاریخ شروع برای ۵ صندوق اعلام شد. بالاخره از امروز (۲۳ جولای)، معاملات ETFهای اتریوم آغاز خواهد شد. شرکت‌هایی که درخواست صندوق قابل معامله اسپات اتریوم را داده بودند، در حال اضافه کردن ETFها به وب‌سایت رسمی خود هستند. برای درک بهتر روند قیمت، باید مهم‌ترین نکات درباره اتریوم را از کاهش عرضه تا تقاضای ETFها، بررسی کنیم.

تقاضا برای ETFهای اتریوم

نظرسنجی‌های دو کمپانی Grayscale و The Harris Poll نشان می‌دهد که احتمالاً سرمایه‌گذاران آمریکایی‌، با شروع فعالیت صندوق‌های قابل معامله اتریوم، سرمایه‌گذاری بیشتری در ارزهای دیجیتال داشته باشند. حدودا ۲۵% از رای دهندگان در حال بررسی سرمایه‌گذاری در اتریوم هستند، ولی عملکرد بلندمدت ETF‌ها نامشخص است.

فارغ از حجم استقبال، توجه به تاثیر گشوده شدن پای رمزارزها به بازار بورس، ضرورت دارد. این مساله نقطه عطفی برای قانون‌گذاری‌های بعدی حوزه کریپتو خواهد بود و به مرور زمان به استقبال عمومی از رمزارزها کمک می‌کند.

خروج احتمالی سرمایه از صندوق اتریوم Grayscale

نگرانی‌هایی در ارتباط با صندوق سرمایه‌گذاری اتریوم Grayscale وجود دارد؛ زیرا گری اسکیل نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار اتریوم را در قالب ETHE خود مدیریت می‌کند. یعنی عملا می‌تواند با نقل و انتقال چنین حجمی، روی قیمت اتریوم اثر بگذارد. همین موضوع برای صندوق اسپات بیت کوین نیز صدق می‌کرد. پس از تأیید ETF اسپات بیت کوین، با خروج سرمایه از صندوق گری اسکیل، جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوین تحت تأثیر قرار گرفت.

سایر شاخص‌های مهم اتریوم

همانطور که در اخبار هفته گذشته اعلام کردیم، عرضه اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال به کم‌ترین میزان چند سال اخیر خود رسیده است. همچنین، پس از راه‌اندازی اتریوم ۲.۰، حجم قابل توجهی از اتریوم استیک شده که امکان عرضه آن‌ها در بازار وجود ندارد. کمبود عرضه اتریوم در صرافی‌ها، استیک بخشی از اتریوم ‌های در گردش و مکانیزم توکن سوزی تراکنش‌های اتریوم می‌تواند تا حدی فشار فروش احتمالی صندوق گری اسکیل را کاهش دهد.

با بررسی مهم‌ترین نکات درباره اتریوم می‌توان گفت که شرایط برای خرید اتریوم، با دید میان مدت و بلند مدت فراهم است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)