0

3

علت نوسانات بیت کوین در روزهای اخیر چه بود؟

در روزهای گذشته شاهد نوساناتی از بیت‌کوین بودیم؛ اما علت این رشد و کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی رفتار بیت کوین در چند روز گذشته بپردازیم.

جمال نوری

زمان مطالعه :

2 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در روزها‌ی گذشته شاهد رشد قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۲۸۵۰۰ دلار بودیم؛ اما علت اصلی این رشد چه بود؟

نمودار قیمت بیت‌کوین + بررسی علت رشد قیمت بیت کوین در روزها گذشته

سه علت برای این رشد بیت کوین می‌توان متصور شد.

احتمال تعطیلی دولت آمریکا دلیل رشد قیمت بیت کوین

یک از دلایل اصلی رشد بیت کوین را می‌توان کاهش شاخص دلار به علت احتمال تعطیلی دولت آمریکا دانست. در روزهای گذشته، اختلاف بین حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر تصویب بودجه سال مالی ۲۰۲۴ دولت آمریکا باعث ایجاد مشکلاتی شد. قانون‌گذاران آمریکایی تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۳ برای تصویب بودجه جدید فرصت داشتند. در صورتی که بودجه جدید تا این تاریخ تصویب نمی‌شد، دولت آمریکا تعطیل می‌شد. 

در روزهای گذشته، قانون‌گذاران آمریکایی تلاش کردند تا بودجه جدید را تصویب کنند. اما اختلافات بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مانع از این امر می‌شد. دموکرات‌ها خواستار افزایش بودجه برای برنامه‌های اجتماعی بودند، در حالی که جمهوری‌خواهان خواستار کاهش بودجه بودند. این عدم توافق می‌توانست باعث تعطیلی دولت و مشکلات زیادی مانند موارد زیر شود.

  • اختلال در خدمات
  • ضررهای اقتصادی
  • کاهش رشد اقتصادی
  • کاهش اعتماد مردم

تمام این موارد باعث کاهش شاخص دلار و رشد بیت‌کوین شد. کاهش شاخص دلار و رشد بیت‌کوین را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

بررسی شاخص دلار و نمودار بیت کوین

همان‌طور که در تصویر نیز مشخص است، در زمان دعوای این دو حزب شاخص دلار کاهش داشته و قیمت بیت کوین رشد خوبی را تجربه کرده است.

تصویب ETFهای آتی اتریوم یکی از علل رشد قیمت بیت کوین و اتریوم

در روزهای گذشته شاهد تصویب و شروع به فعالیت‌کردن ETFهای آتی اتریوم بودیم. درست است که این ETFها باید باعث رشد قیمت اتریوم شوند؛ اما تصویب این ETFها باعث افزایش امیدواری به تایید ETF بیت کوین نیز می‌شود. یکی از مهم‌ترین علل رشد بیت کوین را می‌توان تصویب ETFهای آتی اتریوم در روزهای گذشته دانست.

بررسی علل رشد قیمت بیت‌کوین از دیدگاه آنچین

اگر تحلیل آنچین صرافی پول نو را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که این هفته داده‌های آنچین نشان از افزایش قیمت داشتند. این هفته قیمت بیت‌کوین با عبور قوی از سد Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر ۱ هفته تا ۳ ماه آماده رشد بود. این عبور از Realized Price باعث کاهش عرضه توسط این دسته از هولدرها و افزایش قیمت شده است. البته باید توجه داشت که ترکیب تمام این موارد باعث رشد قیمت بیت‌کوین شده‌اند.

بررسی علل رشد قیمت بیت‌کوین از دیدگاه آنچین

تا به این بخش در مورد علل رشد بیت کوین در روزهای گذشته صحبت کردیم؛ اما علل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

بررسی علل کاهش قیمت بیت کوین در روزهای گذشته

بعد از رشد قیمت بیت‌کوین شاهد کاهش تا سطح ۲۷۱۰۰ دلار بودیم؛ اما علت اصلی کاهش قیمت بیت‌کوین چه بود. کاهش قیمت بیت کوین به ۲ دلیل زیر بوده است. 

تصویب بودجه آمریکا یکی از علل کاهش قیمت بیت کوین

همان‌طور که در بخش‌های قبلی بیان شد، تصویب‌شدن بودجه موقت دولت باعث کاهش هیجانات در بازار شد و شاخص دلار پس از چند روز کاهش، دوباره رشدی را تجربه کرد. این رشد شاخص دلار و کاهش هیجانات باعث کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۷۱۰۰ دلار شد.

بررسی علل کاهش قیمت بیت‌کوین از دیدگاه آنچین

دو موضوع که می‌تواند باعث کاهش قیمت بیت‌کوین از محدوده ۲۸۵۰۰ دلار شده باشد، عبارتند از:

  • افزایش فعالیت کوین‌هایی با طول عمر ۲ تا ۳ سال
  • رسیدن قیمت به Realized Price کوین‌هایی با طول عمر ۳ تا ۶ ماه

افزایش جابه‌جایی کوین‌هایی با طول عمر ۲ تا ۳ سال باعث ترس، افزایش عرضه و کاهش قیمت بیت کوین شده است. این افزایش فعالیت در شاخص Spent Volume Lifespan 2y-3y به صورت واضح قابل مشاهده است.

بررسی نمودار Spent Volume Lifespan 2y-3y

رسیدن قیمت به Realized Price کوین‌هایی با طول عمر ۳ تا ۶ ماه نیز یکی از علل افزایش عرضه و کاهش قیمت بوده است. همواره در تحلیل‌های آنچین در مورد اهمیت Realized Price برای دسته بندی‌های مختلف صحبت می‌کنیم. Realized Price برای دسته‌بندی‌های مختلف مانند یک حمایت و مقاومت عمل می‌کنند.

بررسی Realized Price و کاهش قیمت بیت کوین

تمام این موارد بخشی از علل افزایش و کاهش قیمت بیت کوین در روزهای گذشته بوده‌اند. به نظر شما چه عوامل دیگری باعث این رفتارهای بیت‌کوین شده است؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)