0

2

ابراز نگرانی ترامپ درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی‌های بسیار تاثیرگذار و در عین حال خطرناک در عصر ماست. اکنون ترامپ درباره این حوزه و همچنین ارزهای دیجیتال ملی نظرات خود را به اشتراک گذاشته است.

سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به یکی از جنجالی‌ترین چهره‌‌های چند سال اخیر دنیا تبدیل شده است که اظهار نظرهای وی نیز تاثیرات زیادی در بازارهای مالی داشته است. اکنون ترامپ در مصاحبه اخیر خود نظرش را راجع به CBDCها و هوش مصنوعی به اشتراک گذاشته است.

واژه CBDC به معنی ارز دیجیتال بانک مرکزی است که گاها به آن ارز دیجیتال ملی نیز می‌گویند و توکن‌هایی هستند که بانک‌های مرکزی برخی کشورها بر بستر بلاک چین عرضه می‌کنند و یک نوع از دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه دولتی به شمار می‌روند.

دونالد ترامپ توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را راهی برای نفوذ بیشتر دولت در امور مالی شخصی افراد و به نوعی حریم خصوصی‌شان می‌داند و به نوعی آن را در تضاد با ذات حقیقی ارزهای دیجیتال که تمرکززدایی از امور مالی است به شمار می‌آورد.

وی همچنین درباره هوش مصنوعی به دلیل توانایی‌اش در جهت تولید محتوای غیرواقعی و خطرناک، بسیار هشدار داده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)