0

1

بنیانگذار Uniswap از پروژه‌های کریپتویی برای حذف برنامه‌های محبوب وب۲ حمایت می‌کند

هیدن آدامز (Hayden Adams) از چهره‌های برجسته حوزه بلاک چین، بر نیاز به بررسی موارد استفاده جدید به‌جای بهبود غیرضروری مواردی مانند بازارسازان خودکار (AMMs) و پلتفرم‌های وام تأکید کرد. او معتقد است ابرقدرت‌های کریپتو می‌توانند راه را برای راه‌حل‌های نوآورانه‌ که به طور بالقوه می‌توانند متحول‌کننده صنایع سنتی باشند، هموار کنند.

حمایت هیدن آدامز از پروژه‌های کریپتویی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

آدامز مدتهاست که مدافع رشد و تنوع اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) بوده است. چشم‌انداز او برای پروژه‌های کریپتویی برای به چالش کشیدن برنامه‌های کاربردی وب۲ با هدف کلی صنعت بلاک چین برای تقویت تمرکززدایی، شفافیت و شمول مالی بیشتر همسو است.

خرید ارز دیجیتال

منظور از برنامه‌های وب۲ همان پلتفرم‌های اینترنتی متمرکز و سنتی هستند که تا دهه‌ها غالب بوده‌اند و داده‌ها و تعاملات کاربر را کنترل می‌کنند. ظهور وب۳ که با بلاک چین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود، الگویی جایگزین ارائه می‌دهد که هدف آن بازگرداندن کنترل به خود کاربران است. ویژگی‌های کلیدی مانند تمرکززدایی، عدم اعتماد و تغییرناپذیری ذاتی فناوری بلاک چین، پایه و اساس براندازی چنین برنامه‌هایی را فراهم می‌کند.

AMMها و پلتفرم‌های وام‌دهی از جمله مواردی هستند که در فضای DeFi جذابیت قابل‌توجهی به دست آورده‌اند، اما آدامز از توسعه‌دهندگان و کارآفرینان می‌خواهد که به چیزی فراتر از این برنامه‌ها فکر کنند. به نظر او قدرت واقعی در استفاده از «ابرقدرت‌های کریپتویی» برای ایجاد راه‌حل‌های جدید نهفته است که می‌تواند به مشکلات دنیای واقعی در بخش‌های مختلف از جمله مالی، زنجیره تأمین، مراقبت‌های بهداشتی، و حکومت‌داری و غیره رسیدگی کند.

اصطلاح «حمله‌ی خون‌آشام به وب۲» که توسط آدامز ابداع شده؛ رویکردی استراتژیک است که در آن پروژه‌های DeFi از مزایای بلاک چین برای رقابت و جایگزینی با برنامه‌های وب۲ بهره می‌برند. این رویکرد نه تنها متصدیان متمرکز را به چالش می‌کشد، بلکه به کاربران حریم خصوصی، امنیت و کنترل بیشتری بر داده‌ها و دارایی‌هایشان ارائه می‌دهد.

منیع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)