0

0

بانک‌های آمریکا بلاک چین دلار دیجیتال را راه‌اندازی کردند

موسسات مالی آمریکا در حال همکاری با فدرال رزرو برای آزمایش پلتفرم بلاک چینی دلار دیجیتال هستند.

بانک‌های آمریکا بلاک چین دلار دیجیتال را راه‌اندازی کردند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل فروپاشی صرافی FTX تا حد زیادی متزلزل شده است، موسسات مالی سنتی پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند.

گروهی از موسسات بانکی، از جمله  HBSC، Mastercard  و Wells Fargo روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) از راه‌اندازی یک پلتفرم اثبات مفهوم (Proof-of-concept) پول دیجیتال به نام شبکه مسئولیت تنظیم‌شده (RLN) خبر دادند.

این گروه طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

اعضای جامعه بانکی و سیستم پرداختی ایالات متحده که در این پروژه (اثبات مفهوم) دخیل هستند، خوشحالند که در کنار مرکز نوآوری نیویورک (NYIC) که بخشی از بانک فدرال رزرو نیویورک است، همکاری می‌کنند.

به گفته این گروه، این پلتفرم از فناوری دفتر کل توزیع شده، که بیشتر به عنوان بلاک چین شناخته می شود، برای بهبود تسویه‌حساب‌های مالی بهره می‌برد. بانک‌های مرکزی، بانک‌های تجاری و «موسسات مالی غیربانکی تحت نظارت» مانند  BNY Mellon، Citi، PNC Bank، Swift، TD Bank، Truist و U.S Bank نیز در این طرح آزمایشی مشارکت دارند.

پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDCها مدت‌هاست که مورد توجه مقامات بانکی است. CBDCها نسخه‌های دیجیتالی ارز فیات یک کشور و مشابه استیبل کوین‌ها هستند که با نسبت ۱:۱ با یک ارز فیات خاص مرتبط‌اند.

این پلتفرم آزمایشی به مدت دوازده هفته فعال خواهد بود و فقط با دلار آمریکا کار می‌کند. شرکت‌کنندگان توکن‌های دیجیتالی شبیه‌سازی‌شده‌ای را که نشان‌دهنده سپرده‌های مشتریان است، صادر می‌کنند و از طریق ذخایر شبیه‌سازی‌شده بانک مرکزی در یک بلاک چین مشترک تسویه می‌کنند.

بر اساس اظهارات این گروه، این پروژه شامل چارچوب نظارتی مطابق با مقررات موجود مانند احراز هویت مشتری (KYC)  و الزامات ضد پولشویی است و درصدد فراهم آوردن امکاناتی برای پشتیبانی از سایر دارایی‌های دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها است.

پس از انجام این عملیات آزمایشی، نتایج آن به‌صورت علنی اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این طرح ملزم به مشارکت در طرح‌های بعدی نیستند.

این گروه خاطرنشان می‌کند:

این پروژه در محیطی آزمایشی و فقط با داده‌های شبیه‌سازی شده انجام می‌شود. نه برای پیشبرد هدف سیاسی خاصی است و نه قصد دارد تصمیم قاطع فدرال رزرو را در مورد مناسب بودن صدور یک CBDC یا چگونگی طراحی آن نشان دهد.

ایالات متحده اولین کشوری نیست که اقدام به تولید ارز دیجیتال ملی خود کرده است. چین در حال حاضر یوآن دیجیتالش را عرضه کرده است.  استرالیا نیز در ماه سپتامبر، پروژه آزمایشی خود برای دلار دیجیتال را با استفاده از یک نوع اتریوم خصوصی و سازمانی به نام Quorum پیش برده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)