0

1

مدیر عامل یوگالبز: «متا» مفهوم متاورس را نابود کرده است!

مدیر عامل شرکت یوگا لبز، «دنیل آلگر Daniel Alegre»، شرکت سازنده NFTهای BAYC و MAYC می‌گوید با وجود اینکه شرکت‌های فعال در حوزه متاورس در حال حاضر در حال تحقیق و توسعه روی پروژه‌های خود هستند، اما متاورس شرکت متا، «Horizon Worlds» همچنان کاربران بسیار کمی دارد.

مدیر عامل یوگالبز: «متا» مفهوم متاورس را نابود کرده است!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مدیر عامل (CEO) شرکت یوگا لبز می‌گوید شرکت بزرگ تکنولوژی «متا»، مالک شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک با چشم‌انداز ضعیف خود نسبت به دنیای متاورس، باعث شده تا این صنعت بدنام بشود. «دنیل آلگر Daniel Alegre» می‌گوید:

متا باعث شده تا مفهوم «متاورس» دچار بار منفی‌ای بشود. چرا که این شرکت برای معرفی متاورس خود از شعار تبلیغاتی «این یک تکنولوژی کاملا جدید است» استفاده کرد. و این در حالی بود که پیش از متا، متاورس‌ها و پروژه‌های زیادی در بازار وجود داشتند. بازی‌هایی مثل وارکرفت و فورتنایت به نوعی یک متاورس بوده اند. این نشان می‌دهد دنیای متاورس دائم در حال پیشرفت و بهتر شدن است.

خرید ارز دیجیتال

آلگر می‌گوید تعداد پایین کاربران، مشکل اصلی «Horizon Worlds» است. این هم به خاطر این است که کاربران دلیلی برای فعالیت در این متاورس ندارند! کاربر وارد این متاورس می‌شود و با دیگران سلام و احوالپرسی می‌کند! به حدی هم کاربران این فضا کم است که صدای کاربر در متاورس اکو می‌شود!

 برخلاف متاورس متا، متاورس یوگا، «Otherside» از مارس ۲۰۲۲ در حال توسعه است. با این حال هنوز زمان قطعی برای اتشار آن مشخص نشده. آلگر می‌گوید هدف این متاورس، ایجاد فضایی برای تعامل هولدرهای NFT است.

زمین‌های مجازی متاورس Otherside

ارتباط و تعامل در دنیای دیجیتال، چیزی بود که کاربران ما انتظار آن را داشتند. هدف اصلی Otherside این است که تمام کامیونیتی ما، بتوانند در یک زمان و مکان واحد کنار هم حضور داشته باشند.

رقیب اصلی Otherside، متاورس «سندباکس Sandbox» که در حال حاضر فعال است، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. در اجلاس وب ۳ سنگاپور، هم‌بنیان‌گذار سندباکس گفته بود که این متاورس در آسیا و کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و ترکیه طرفداران زیادی دارد.

مسیر دنیای NFT به یک دوراهی رسیده است

آلگر می‌گوید در بحث اعطای ارزش به کالکشن‌های NFT، دوگانگی به وجود آمده است. از طرفی برخی از کالکشن‌ها به خاطر نوع هنر و تاریخچه‌شان مورد توجه قرار می‌گیرند. از طرفی هم بعضی مجموعه‌ها به دلیل کامیونیتی و حقوق مالکیت اثر مثل کاربردها (Utilities) محبوب می‌شوند. و همین باعث ایجاد دودستگی و دوگانگی شده است.

در خصوص همین موضوع، الگر به دو کالکشن «بورد ایپ یات کلاب BAYC» و «CryptoPunks» اشاره کرد. هردوی این مجموعه‌ها، تحت مالکیت شرکت یوگا لبز هستند.

مجموعه «کریپتوپانکس CryptoPunks» در حال حاضر چیزی شبیه به یک اثر تاریخی و ارزشمند قدیمی است. این مجموعه، یکی از اولین‌ها در دنیای NFT است و افرادی سراغ آن می‌روند، که به خوبی از جایگاه هنرهای دیجیتال در عصر امروز آگاه هستند.

از طرفی ۹۰۰ نفر از هولدرهای مجموعه BAYC، کامیونیتی‌ای تشکیل داده‌اند و قصد دارند  با این NFT، تجارت‌های مختلفی انجام بدهند. آلگر معتقد است یوگالبز موقعیتی مشابه «یوتوب» دارد. رسانه‌ای که باعث شده مردم با تولید محتوا در آن، کسب و کار خود را داشته باشند.

چنین اتفاقی هم در کامیونیتی BAYC در حال رخ دادن است و هولدرهای این مجموعه دارند به سمت ایجاد کسب و کارهای خود با این NFTها می‌روند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)