0

0

اشاره رئیس‌جمهور آمریکا به کاهش تورم؛ آیا زمان درخشش بیت کوین فرا رسیده است؟

جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از انتشار گزارش مثبت مشاغل از سوی اداره آمار کار، اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد.

اشاره رئیس‌جمهور آمریکا به کاهش تورم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

 این گزارش افزایش قابل‌توجه ۳۱۱ هزار فرصت شغلی جدید را برای ماه فوریه نشان می‌دهد. بایدن نسبت به احتمال اینکه افزایش نرخ بهره آتی از سوی فدرال رزرو تدریجی‌تر و کمتر تهاجمی باشد، خوش‌بین است.

بایدن به کاهش تورم امیدوار است

روز جمعه، بایدن خطاب به کاخ سفید گفت که تورم در این کشور تا سطحی کاهش یافته که ۳۰ درصد کمتر از تابستان سال گذشته است. رئیس‌جمهور ایالات متحده در حالی که داده‌های حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی را «گزارش رضایت‌بخش از مشاغل» می‌خواند، تأکید کرد که برنامه اقتصادی تدوین‌شده توسط کنگره دقیقاً همان‌طور که در نظر گرفته شده، اعمال می‌‌شود.

ارز دیجیتال

بایدن:

خوشحالم گزارش دهم که اقتصاد ما در ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. این دستاورد تصادفی نیست؛ به این معناست که برنامه اقتصادی ما مؤثر بوده است.

بایدن در مورد داده‌های CPIیی که قرار است در هفته‌های آینده منتشر شود اظهار امیدواری کرد و خاطرنشان کرد که تقریباً مطمئن است که این روند «شکل منسجم و پایداری» به خود خواهد گرفت. گزارش مشاغل نیز به رد شایعات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو در پاسخ به شهادت اخیر رئیس فدرال رزرو در جلسه استماع سنای ایالات متحده، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد کمک کرد، و در عوض نشانه‌هایی را ارائه داد که رکود ممکن است به این زودی اتفاق نیفتد.

اما این اتفاق برای بیت کوین به چه معناست؟

این اقدام ممکن است آسودگی‌خاطر زیادی برای دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین (BTC) به همراه داشته باشد. اگر فدرال رزرو همان میزان افزایش نرخ بهره قبلی خود یعنی ۲۵ واحد پایه را حفظ کند، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ممکن است شاهد افزایش حرکت قیمت باشد. از سوی دیگر، هر اقدام غیرمنتظره‌ای از سوی فدرال رزرو می‌تواند باعث آشفتگی بیشتر در بازاری شود که هم‌اکنون نیز در روندی نزولی قرار دارد.

با توجه به بحث آتی در مورد افزایش سقف بدهی فدرال، بایدن در روز جمعه دوباره استراتژی اقتصادی خود را در کنار استراتژی اقتصادی جمهوری‌خواهان قرار داد. او ادعا کرد که «زبان بی‌پروا» جمهوری‌خواهان بزرگترین تهدید برای بهبود اقتصاد ایالات متحده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)