0

0

وزارت خزانه‌داری آمریکا: سرمایه افراد در SVB به آن‌ها بازگردانده خواهد شد

روز یکشنبه (۱۲ مارس) روز خوشحال‌کننده‌ای برای کامیونیتی کریپتوکارنسی و USDC بود. دبیر وزارت خزانه‌داری آمریکا، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو و عضو هیئت مدیره FDIC طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند سرمایه افرادی که در بانک سیلیکون‌ولی قرار داشته، بازیابی و به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا: سرمایه افراد در SVB به آن‌ها بازگردانده خواهد شد
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

روز جمعه (۱۰ مارس) بود که بانک سیلیکون‌ولی (SVB) توسط ناظران (رگولاتور) کالیرنیا بسته و تحت مدیریت FDIC (شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده آمریکا) قرار گرفت.

سیلیکون‌ولی ۱۷۵ میلیارد دلار سرمایه دارد که ۸۹٪ آن بیمه نیستند. زمانی که این بانک سقوط کرد، ۱۶مین بانک بزرگ در آمریکا و بزرگ‌ترین بانک سیلیکون‌ ولی بود. سیلیکون‌ ولی منطقه‌ای در کالیفرنیاست که محل استقرار شرکت‌های بزرگ تکنولوژی (از جمله ریپل) است.

ارز دیجیتال

صبح امروز واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد که با استناد به سه شخص مطلع، نهادهای فدرال قرار است در پرونده SVB مداخله کنند. این افراد با هویت نانشناس، گفتند که این نهادها به‌شدت به دنبال حفاظت از سرمایه‌های بیمه‌نشده در SVB هستند. دلیل این مداخله شدید هم این است که از ایجاد ترس و وحشت در سیستم‌های مالی آمریکا هراس دارند. ترسی که می‌تواند به خروج سرمایه و ایجاد بحران مالی در این کشور منجر شود.

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا به همراه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و FDIC بیانیه مشترکی منتشر کردند. در این بیانیه، سه طرف به سرمایه‌داران بانک‌های سیلیکون‌ ولی و «سیگنچر Signature» اطمینان دادند که از سرمایه آن‌ها حفاظت خواهند کرد:

پس از مشورت با اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده و فدرال رزرو و همچنین رئیس جمهور، دبیر وزارت خزانه‌داری، «ژانت یِلِن Janet L. Yellen» دستور داد تا این وزارت طی اقداماتی از سرمایه سرمایه‌داران در بانک سیلیکون‌ ولی به طور کامل حفاظت کنند. سرمایه‌داران از روز دوشنبه، ۱۳ مارس، به طور کامل به سرمایه‌ خود دسترسی خواهند داشت و متحمل هیچ‌گونه زیانی نخواهند شد.

به نظر می‌رسد بانک سیگنچر هم قرار است به سرنوشت سیلیکون‌ ولی دچار شود. با این حال با سرمایه‌داران در این بانک هم مثل سیلیکون‌ ولی رفتار خواهد شد و سرمایه آن‌ها تحت حفاظت کامل ما و دچار ضرر و زیان نخواهد بود.

این بیانیه خبر بسیار خوبی برای مارکت کریپتوکارنسی‌ست چون حجم بزرگی از این بازار در اختیار استیبل‌کوین‌های بر پایه دلار است. به‌ویژه USDC، چرا که شرکت «سیرکل Circle»، خالق این ارز، ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خود را در بانک سیلیکون‌ ولی نگهداری می‌کند.

حالا با این بیانیه مطمئنیم که این شرکت تمام سرمایه خود را از دولت آمریکا پس خواهد گرفت. در زمان انتشار این خبر، USDC به همبستگی خود با دلار نزدیک شده و با قیمت ۹۸ سنت معامله می‌شود. همچنین ۵۰ ارز برتر بازار هم در ۲۴ ساعت گذشته صعودی بوده‌اند. از جمله بیت کوین و اتریوم که هرکدام به ترتیب ۹.۳ و ۹ درصد رشد داشته‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)