0

1

مقررات جدید وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه میکسرهای کریپتویی

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مدت‌هاست که دیدگاهی منفی نسبت به سرویس‌های میکسر ارز دیجیتال که آنها را CVC (خدمات میکس ارز مجازی قابل تبدیل) می‌نامد، دارد. در صورت تصویب قانون پیشنهادی جدید، خدمات میکس ارز دیجیتال در دسته تراکنش‌ها و معاملات از نوع پولشویی قرار می‌گیرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه میکسرهای کریپتویی مقررات جدید وضع می‌کند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

اگرچه استفاده‌های کاملاً قانونی از خدمات میکسر کریپتویی وجود دارد؛ مانند مشتریانی که با پرداخت هزینه مایل به حفظ حریم خصوصی و ردیابی نشدن توسط ابزارهای تجزیه و تحلیل بلاک چینی هستند. اما این نیز درست است که مجرمان سایبری از این ابزار برای فعالیت‌های غیرقانونی خود بهره می‌برند.

یکی از معروفترین این میکسرها، میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) است که خالقان آن در حال حاضر در دادگاه منهتن با اتهاماتی روبه‌رو هستند و ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شوند.

ارز دیجیتال

نگرانی عمده مقامات ایالات متحده

شبکه اجرای جرایم مالی خزانه‌داری ایالات متحده (FinCEN) اکنون میکسرهای رمزنگاری را به عنوان یک مقوله کامل در نظر گرفته و به دنبال غیرقانونی اعلام کردن کامل آنهاست.

بر اساس اعلانیه قوانین پیشنهادی (NPRM) که امروز توسط FinCEN ارائه شد، CVCها بر اساس مواردی مانندمنع فعالیت صرافی Bitzlato و Axie Infinity Heist، باید در دسته تراکنش‌های مربوط به پولشویی قرار گیرند.

اولین استفاده از قانون میهن‌پرستی در برابر دسته‌ای از معاملات

آندره گاکی (Andrea Gacki)، مدیر FinCEN اظهار داشت طرح پیشنهادی با هدف قرار دادن میکسرهای رمزنگاری، اولین مورد استفاده از اختیارات بند ۳۱۱  در برابر مقوله تراکنش‌ها خواهد بود. بند ۳۱۱ تابه‌حال تنها علیه شرکت‌ها، بانک‌ها یا کشورهایی مانند بانک خصوصی آندورا، بیتزلاتو، ایران و کره شمالی استفاده می‌شد.

بند ۳۱۱، بندی کمتر شناخته‌شده از قانون میهن‌پرستی است که به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این اختیار را می‌دهد که به انواع خاصی از حساب‌ها، حوزه‌های قضایی خارجی، مؤسسات یا دسته‌ای از تراکنش‌ها، امتیازات بانکی اعطا نکند. تحلیلگران این بخش معتقدند میکسرهای کریپتویی «یکی از دغدغه‌های اصلی پولشویی» هستند. اگر بند ۳۱۱ برای هر یک از موارد مذکور اعمال شود، نهاد موردنظر اساساً از سیستم بانکی جهانی قطع و بقای مالی آن به طور قابل‌توجهی مختل می‌شود.

منبع: کریپتو پوتیتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)