0

1

ویتالیک بوترین: دنیا به دارایی‌های رمزنگاری شده نیاز دارد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم (ETH) به ذکر ۴ دلیل مهم پرداخت که چرا جهان پس از سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX که منجر به جسورتر شدن مخالفان فضای کریپتوکارنسی شد، هنوز به وجود این صنعت نیاز دارد.

ویتالیک بوترین: دنیا به دارایی‌های رمزنگاری شده نیاز دارد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در مصاحبه‌ی جدید او در پادکست Bankless، بوترین چهار مورد از موارد کاربرد ارز‌های دیجیتال را عنوان می‌کند که نشان‌دهنده مزایایی است که کریپتو برای مردم در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

به گفته بوترین کریپتو درحال‌حاضر روش بهتری برای انجام تراکنش‌ها هنگام ارسال کمک‌های مالی به موسسات خیریه مختلف و سرمایه گذاری در کسب‌وکار‌های نوپا است. او در این باره اظهار داشت که:

من شخصاً در طول سال جاری بارها از ارز دیجیتال به عنوان پول استفاده کرده‌ام. برای من، مورد استفاده اساساً سرمایه گذاری‌ در استارتاپ‌ها و کمک‌ به موسسات خیریه است. همانند ارسال ۲۰۰ هزار دلار به یک موسسه خیریه که به افراد فقیر پول می‌دهد یا از مراقبت‌های بهداشتی در آفریقا یا هرجایی مثل آن حمایت می‌کند. یا حتی برای انتقال سریع پول به سازمان‌های پزشکی که در سرتاسر دنیا مستقر هستند.

او در مورد سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها نیز عنوان کرد:

مواردی زیادی را می‌توان نام برد که در آن ارز دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی کارآمدتر از سیستم بانکی سنتی فعلی است. فکر نمیکنم این رویکرد من موقتی باشد. من فکر می‌کنم دلایل ساختاری وجود دارد که چرا کارایی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک پول بین‌المللی بدون دردسر، بهتر از عملکرد سیستم‌های بانکداری سنتی فیات است.

بوترین همچنین معتقد است که حوزه‌ی کریپتوکارنسی به دولت‌های سراسر جهان ارزی را پیشنهاد می‌کند که بتواند در برابر دلار آمریکا رقابت کند. او همچنین افزود:

از دیدگاه دولت یک کشور، اینکه به‌طور ناگهانی ۱۰ درصد از اقتصاد ملی شما در معرض ارز‌های دیجیتال قرار بگیرد کمتر از اینکه به‌ناگاه ۱۰ درصد تحت‌تأثیر مستقیم دلار قرار بگیرد، ترسناک است. زیرا در مورد دوم دولت آمریکا بر شما قدرت اعمال نفوذ خواهد داشت، اما در حالت اول اینطور نیست. بنابراین قطعاً این جنبه مثبت ساختاری برای این نوع دارایی‌ها وجود دارد که در آن به دلیل بی‌طرفی، ارزهای دیجیتال دارای مزیتی هستند که ارزهای فیات نمی‌توانند آن را داشته باشند.

در نهایت، بوترین می‌گوید کریپتوکارنسی یک دارایی مهم برای افرادی است که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، یکی از کاربرد‌های آن برای چنین افرادی انجام تراکنش‌های پولی بین‌المللی بدون نیاز به پرداخت کارمزد بالای حواله پول است. او در این‌باره نیز گفت:

شما به نقاط مختلف دنیا مانند آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و این قبیل مکان‌ها می‌روید، در آنجا سیستم مالی اغلب با سیستم‌های مالی کشورهای ثروتمند ارتباط خوبی ندارد. در بیشتر اوقات ارز دیجیتال ساده‌ترین راه برای ارسال پول به افراد خانواده در سایر کشور‌ها است. ارز دیجیتال حتی می‌تواند ساده‌ترین راه برای پرداخت‌های آنلاین باشد. این دارایی می‌تواند آسان‌ترین راه برای صرفه‌جویی در پول باشد که بسیار تضمین‌شده نیز هست. ارزش آن نیز قرار نیست هر سال نصف شده تا جایی که کامل از بین برود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)