0

0

ویتالیک بوترین نقشه راه به‌روزشده اتریوم را منتشر کرد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) نقشه راه به روز شده اتریوم را با افزودن فاز جدید The Scourge منتشر می‌کند که بر اثبات‌های (Proofs) کوانتومی و مقاوم در برابر سانسور تمرکز دارد.

ویتالیک بوترین نقشه راه به‌روزشده اتریوم را منتشر کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این نقشه راه جدید به‌صورت اختصاصی فازی به نام اِسکورج (The Scourge) دارد که بر حصول اطمینان از گنجاندن تراکنش‌های بی‌طرف قابل اعتماد و منصفانه تمرکز دارد. همچنین به نظر می‌رسد این ویژگی جدید خطرات متمرکزسازی و سانسوری را که پس از ادغام شبکه اتریوم و تغییر الگوریتم آن به اثبات سهام (PoS) به وجود آمد، برطرف کند.

بخش وِرج (Verge) به همراه خود Verkle Trees را به ارمغان می‌آورد، که مقدار بیشتری از داده‌ها را در یک Proof کوچکتر ذخیره می‌کند و منجر به کاهش اندازه گره (Node) می‌شود. اکنون این فاز بخش تأییدکننده نیز دارد تا تأیید بلوک‌ها را به وسیله SNARKها بسیار آسان‌تر کند.

علاوه بر این هر دسته دارای اهداف اصلی مختص خود است. به عنوان بخشی ضروری از پروتکل نهایی پایان بازی (End Game Protocol)، نقش اثبات‌های کوانتومی (Quantum Proofs) پررنگ‌تر خواهد بود.

افزایش سانسورشوندگی اتریوم پس از انطباق ۵۱ درصد از بلوک‌های آن با استانداردهای دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. طبق داده‌های سایت mevWatch، در ۲۴ ساعت گذشته، مینت بلوک‌های منطبق با OFAC در شبکه اتریوم به ۷۳ درصد رسیده است.

ویتالیک بوترین با فاز جدید اسکورج به دنبال حل مشکلات MEV است. بوترین حتی پیشنهادهایی مانند حراج جزئی بلوک (Partial Block Auctions) را برای کاهش سانسور اتریوم به اشتراک گذاشته است. او معتقد است حراج‌ جزئی بلوک‌ها می‌تواند تولید بلوک را غیرمتمرکز و قدرت سازندگان آن را محدود کند. علاوه بر این اتخاذ یک رله MEV-Boost بدون سانسور، موجب تضمین بی‌طرفی اتریوم خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)