0

0

هشدار: رشد قیمت بیت‌کوین نشان‌دهنده بازار صعودی واقعی نیست

رشد قیمت بیت‌کوین نشان‌دهنده بازار صعودی واقعی نیست
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به گزارش کوین‌تلگراف – به‌رغم رشد قیمت بیت‌کوین و هیجان بالای برخی از معامله‌گران، یک تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال هشدار داده که احساسات بازار به اندازه‌ای که در فضای مجازی به نظر می‌رسد، صعودی نیست. متیو هایلند، یک تحلیل‌گر مستقل، در توییتی به تاریخ ۱۸ اکتبر اظهار داشت که بازار هنوز با شرایطی که بتوان آن را به‌طور کامل صعودی توصیف کرد، فاصله دارد.

اظهارات متیو هایلند در توییتر در مورد بیت کوین
اظهارات متیو هایلند در توییتر در مورد بیت کوین

او بیان کرد که فضای بازار ارزهای دیجیتال به نوعی “اتاق پژواک” تبدیل شده است؛ جایی که افراد به‌سرعت تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند و ممکن است اشتباه کنند. به گفته او، توجه عمومی به ارزهای دیجیتال به مراتب کمتر از دوران اوج آن در سال ۲۰۲۱ است و بازار در حال حاضر تنها حدود ۱۰ درصد از مشارکت‌کنندگان آن زمان را به خود جذب کرده است.

هم‌زمان، گزارش‌ها نشان می‌دهد که جستجوهای گوگل برای کلمه “بیت‌کوین” به پایین‌ترین سطح یک‌ساله خود در هفته منتهی به ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴ رسیده است. این در حالی است که شاخص ترس و طمع بازار بیت‌کوین که نشان‌دهنده احساسات معامله‌گران است، به ناحیه “طمع” (۷۲) رسیده و از وضعیت “خنثی” خود (۴۹) در ۱۲ اکتبر فراتر رفته است. با این حال، هایلند تأکید کرد که این نشانه‌ها هنوز به معنای یک بازار کاملاً صعودی نیستند و علاقه‌مندی خرده‌فروشان نیز باید افزایش یابد تا بتوان گفت بازار به‌طور واقعی در حالت صعودی قرار دارد.

در حالی که قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر ۹.۳۷ درصد افزایش یافته، تحلیل‌گرانی همچون مایکل ون دی پاپ نیز نمودارهای بیت‌کوین را “بسیار صعودی” توصیف کرده‌اند. اما شرکت‌های تحلیلی هشدار داده‌اند که افزایش بیش از حد خوش‌بینی در بازار ممکن است به یک بازگشت قیمتی منجر شود.

تحلیل منتشر شده توسط مایکل ون دی پاپ
تحلیل منتشر شده توسط مایکل ون دی پاپ

پلتفرم تحلیل آن‌چین Santiment در ۳۰ سپتامبر اشاره کرده بود که در صورت افزایش بیش از حد انتظارات، ممکن است بازار برخلاف پیش‌بینی‌های عمومی حرکت کند. این شرکت نشان داد که نسبت پست‌های صعودی به نزولی در مورد بیت‌کوین به ۱.۸ رسیده که معمولاً نشانه‌ای از امکان وقوع یک اصلاح است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)